دستور پوتین برای مقابله با حملات سایبری علیه پایگاه اینترنتی‌های دولتی

۳۰م دیماه ،

rt-41.jpg

رئیس جمهوری روسیه به سرویس امنیت فدرال این کشور اعلام کرد تا سیستمی راه اندازی کند که بتواند حملات سایبری به منابع اطلاعاتی کشور را کشف و آن‌ها را خنثی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری “آر تی”، این دستور منابع رسمی را به عنوان سیستم‌های اطلاعاتی و شبکه‌هایی توصیف می‌کند که در فدراسیون روسیه و دفاتر دیپلماتیک و کنسولی‌اش مستقر شده‌اند.

راه‌اندازی و کنترل بر این سیستم برعهده سرویس امنیتی فدرال روسیه است. سازمان امنیت کشور همچنین با دیگر وزارتخانه‌ها و آژانس‌های روسیه همکاری می‌کند تا مطمئن شود که سیستم مقابله با حملات سایبری تروریستی به درستی کار می‌کند.

دستور “ولادیمیر پوتین”، رئیس جمهوری روسیه که در وب پایگاه اینترنتیی رسمی انتشار یافت، حاوی این مطلب بود که پلیس کشور باید اعلام کند که چگونه اجازه داده شده که حملات سایبری اخیر علیه آژانس‌های دولتی اتفاق بیفتد.

در سال‌های اخیر تعدادی از این حملات سایبری رخ داده است اما ادعا شده که تنها تعداد بسیار اندکی از آن‌ها موفق بوده‌اند. این حملات اغلب از طریق شبکه‌های کامپیوترهای آلوده متعلق به کاربران عادی صورت می‌گیرند که همین امر کار متخصصان سرویس امنیت فدرال را با مشکل مواجه می‌کند.

در اوایل ماه مه سال ۲۰۱۲ میلادی بعضی از فعالان اینترنتی که ادعا شده وابسته به این گروه هکری “انانیموس” می باشند، متعهد شدند تا حمله‌ای را به وب پایگاه اینترنتی‌های دولت روسیه صورت دهند تا از تظاهراتی که علیه تخلفات ادعا شده در انتخابات در اوایل ماه مه صورت گرفت، حمایت کنند.

این حملات توسط هکرهای انانیموس دست کم یک بار به ثمر رسید. در تاریخ ۹ مه سال ۲۰۱۲ این هکرها دسترسی به وب پایگاه اینترنتی “kremlin.ru” پایگاه اینترنتی رسمی ریاست جمهوری روسیه را به مدت چهار ساعت مسدود کردند.

در اواسط ماه ژانویه سال جاری میلادی، هیات مدیره سرویس امنیت فدرال در منطقه “کراسنویارسک” در سیبری در دادگاه علیه هکری که به حمله به پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری روسیه در ماه مه متهم بود تشکیل پرونده داد. این کاربر اینترنتی به توزیع بدافزار و چهار سال زندان محکوم شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.