دستپخت آشپز مخصوص رئیس‌جمهور فرانسه در جشنواره فیلم فجر

۳۰م دیماه ،

معرفی فیلم‌های بخش جام جهان‌نما جشنواره فیلم فجر/۴

فیلم زندگی‌نامه‌ای و کمدی ˝آشپز قصر˝ (Haute Cuisine) ساخته کریستین وینسنت، فیلمساز شناخته شده فرانسوی، امسال در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل (جام جهان‌نما) سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، کریستین وینسنت، متولد سال ۱۹۵۵ میلادی در پاریس است. این فیلمساز تا امروز بیش از ۱۰ فیلم بلند سینمایی در کارنامه هنری خود دارد که حاصل آنها دریافت جوایز متعدد و مهمی همچون جایزه سزار و جایزه منتقدین فرانسه بوده است.

بنابر این گزارش، فیلم‌های “چهار ستاره”، “پارچه”، “کودکان”، “نجات بده”، “جدایی” و “گلگون” از جمله فیلم‌های کریستین وینسنت می باشند که پیش از این جلوی دوربین برده است.

فیلمنامه “آشپز قصر” را داستان اتین کومار به همراه کریستین وینسنت به صورت مشترک به رشته تحریر درآوردند و داستان آن روایتگر زندگی دانیل دلفیوش، آشپز سرشناس و معروف فرانسوی و چگونگی تبدیل شدنش به آشپر مخصوص فرانسوا میتران، رئیس جمهور فقید فرانسه است.

این فیلم محصول سال ۲۰۱۲ فرانسه است و چهره‌هایی همچون؛ کاترین فروت، ژان د اورمسون، هیپولیت جیراردوت و جین مارک رولت بازیگران این فیلم ۹۵ دقیقه‌ای و دو زبانه (انگلیسی- فرانسوی) می باشند.

دیگر عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: گابریل یارد موسیقی، لورن دیلند فیلمبردار و مونیکا کولمن تدوین.

گفتنی است، در بخش جام جهان‌نما فیلم‌های سینمایی “قاعده تصادف”، “آسمان زرد کم‌عمق”، “برلین منفی هفت” با ۱۳ فیلم خارجی از کشورهایی همچون؛ چین، آمریکا، فرانسه، روسیه، آلمان، استرالیا،‌ کره جنوبی، بلژیک، اوکراین، هند، ژاپن، انگلستان، کنیا و لوگزامبورک به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.