دستکاری ساختار ژنتیکی گیاهان راهکاری مؤثر در سلامت انسان است

۳۰م دیماه ،

منصور روان نژاد کارشناس ارشد ژنتیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر با استفاده از علم ژنتیک و روش های مختلف آن، بسیاری از بیماری های واگیر و غیر واگیر، اختلالات رشد و عقب ماندگی های ذهنی، بیماری های دوران سالمندی تحت کنترل درآمده و یا درمان مناسب آنها تسریع شده است.

وی با بیان اینکه دستکاری ساختار ژنتیکی گیاهان اقدامی بسیار مؤثر در علم ژنتیک بوده است، تصریح کرد: این اقدام تاکنون توانسته ارزش غذایی بسیاری از گیاهان را افزایش داده و محصولات مقام و مفیدی در مقابل آفات و همچنین کنترل بیماری های ایجاد کند.

روان نژاد تأکید کرد: بر طبق مطالعات انجام شده، دستکاری ساختار ژنتیکی گیاهان راهکاری مؤثر در سلامت انسان است و تاکنون توانسته به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های عفونی و عفونی کمک کند.

وی گفت: به عنوان مثال با استفاده از روش های مهندسی ژنتیک، گونه ای از برنج تولید شده که حاوی پرو ویتامین A بوده و می تواند به پیشگیری از بیماری ها و اختلالات چشمی و همچنین پیشگیری از بروز عفونت کمک کند.

روان نژاد با اشاره به اینکه امکان ایجاد و تولید ویتامین های مختلف در گیاهان وجود دارد یادآور شد: علاوه بر تولید ویتامین، همچنین تلاش های بسیاری در حال انجام است که به توان با استفاده از دستکاری ساختار ژنتیکی گیاهان، به بعضی از واکسن ها با قابلیت مناسب و پایین دست یافت./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.