دستگاههای اجرایی آذربایجان شرقی در مقابل حملات سایبری، مقاوم شدند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی: دستگاههای اجرایی آذربایجان شرقی در مقابل حملات سایبری، مقاوم شدند مدیر کل ICT استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:تاکنون در ۱۴ دستگاه اجرایی استان آذربایجان شرقی؛ شبکه های حس گر (هانی نت) نصب کرده ایم و این دستگاهها در برابر بدافزارهای احتمالی مقاوم می باشند.
بهمن حسین زاده در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای  ایجاد حفظ امنیت سایبری در دستگاههای اجرایی، این مهم انجام گردید و توانستیم ضریب امنیتی را در استان آذربایجانشرقی افزایش دهیم.
وی گفت: از سوی دیگر با برگزاری همایش کارشناسان IT تلاش شد تا مسوولان دستگاههای اجرایی  با فعالیت‌های مراکز ماهر و گوهر آشنا شوند تا برنامه ریزی برای توسعه فعالیت‌های خود در جهت افزایش ارتقای امنیت شبکه در دستگاههای اجرایی داشته باشند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به عملکرد مثبت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در کمک به زلزله زدگان این استان خبر داد و گفت: کارگروه ارتباطات و مخابرات استان تلاش کرد برنامه های بخش ICT را در این مناطق با جدیت دنبال کرده و در این راستا برای بازسازی این مناطق بحران زده تلاش هایی صورت گرفت.
مدیر کلICT آذربایجان شرقی از برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و در پایان گفت: این جلسات ماهانه با حضور مسوولان مجموعه های مخابرات، پست و پست بانک و نماینده سازمان تنظیم مقررات برگزار شده و به جرات می توان ادعا کرد که بخش ICT در استان آذربایجان شرقی هماهنگ عمل می کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.