دستگاه‌های حمایتی خلاء قوانین دربارهٔ زنان سرپرست خانواده را اعلام کنند

۰۹ام بهمن ،

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که دستگاه‌های حمایتی باید خلاء قوانین و کمبودها را به مجلس منعکس کنند، گفت: نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند پیشنهادات خود را در قالب لایحه مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

محمد‌اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ این که چرا قوانین حمایتی از زنان سرپرست خانوار اجرایی نمی‌شود، گفت: معتقدم دستگاه‌های حمایتی باید خلإ قوانین و یا اگر موانعی وجود دارد را به صورت کارشناسی بررسی کرده و نتایج آن را به مجلس منعکس کنند.

وی با انتقاد از این که متولی جهت کار کارشناسی و تصمیم‌گیری لازم در این‌گونه موارد وجود ندارد، اظهار کرد: اغلب سازمان‌ها و نهادهای حمایتی باید به طور جدی به این موضوع بپردازند و مشکلات را در قالب پیشنهادات و یا لایحه اعلام کنند تا تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکل بر عهده مجلس است و بخش دیگر مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که باید مشکلات را شناسایی کرده و اعلام کنند تا به عنوان اولویت در کمیسیون مطرح شود.

سعیدی تصریح کرد: بنابراین باید فرآیندی تعریف شود که در قالب آن مشکلات مشخص و در جهت محقق شدن و رفع آن‌ها گام‌های اساسی برداشته و به صورت مقطعی و قانونی مسائل مبهم مانده را مشخص کنند.

وی افزود:‌ در این زمینه دو مشکل وجود دارد یکی اجرا نکردن قوانین و دیگری بحث قوانین ناقص یا مانع است که در این زمینه باید دستگاه‌های مجری آن‌ها را پیگیری کرده و به مجلس اعلام کنند ضمن این که مجلس با توجه به بعد نظارتی خود آن‌ها را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.