دستگاه اندازه‌گیری فشار داخل کاف لوله نای تولید شد

۱۲ام بهمن ،

اختراع دستگاه اندازه گیری فشار خون در داخل نای هنگام بیهوشی کاربرد دارد.

دکتر مهدی الله وردی، دبیر علمی اولین کنگره دانشجویی طب نظامی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که استفاده از این دستگاه در هنگام بیهوشی کاربرد دارد گفت: در هنگام بیهوشی با لوله گذاری داخل نای می‌توان با استفاده از این دستگاه که کاف آن به اندازه یک تا دو سانتی‌متر است استفاده کرد.  
 
وی هم چنین افزود: این دستگاه از طناب‌های صوتی عبور کرده و در محل بین طناب‌های صوتی و غضروف کارینای قرار می‌گیرد.  
 
وی در خصوص مزیت استفاده از این کاف گفت: با اختراع تازه می توان با محکم قرار دادن لوله تراشه در محل مناسب از آسپیراسیون ترشحات حلق و معده به داخل لولی نای و ریه جلوگیری کرده و با آسانتر شدن تهویه هوا فشار خون بیمار را هنگام بی‌هوشی اندازه گیری کرد.  
 
وی با تاکید بر این که این وسایل به راحتی در دسترس تمامی پرسنل درمان قرار می‌گیرد گفت: با کمک این دستگاه پرسنل بی‌هوشی می‌توانند به راحتی فشار خون بیمار را اندازه‌گیری کنند.  
 
وی در پایان با اشاره به این که این اختراع توسط دانشجوی هوش‌بری دانشگاه علوم پزشکی دزفول به ثبت رسیده است گفت: تاکنون پژوهش‌ها و اختراعاتی جهت بررسی میزان فشار خون داخل لوله نای انجام شده بود ولی دستگاه‌ها به سبب پیچیدگی و بزرگی جهت استفاده متخصصین و تکنسین‌های بیهوشی کاربردی نداشت و پرسنل درمانی علاقه کمتری به استفاده از این دستگاه داشتند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.