دستگاه تولید لوله‌های کامپوزیتی در کشور ساخته شد

۱۰م دیماه ،

دستگاه تولید لوله‌های کامپوزیتی در کشور ساخته شد

دستگاه تولید لوله‌های کامپوزیتی در کشور ساخته شد

محققان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی موفق به ساخت نمونه آزمایشگاهی دستگاه تولید لوله‌های کامپوزیتی همراه با فایبرگلاس و کربن شدند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، رضا سلطانی، دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و از مجریان طرح با اعلام این مطلب اظهار کرد: این دستگاه در ساخت لوله و تقویت مخازن ذخیره‌سازی CNG و هیدروژن کاربرد دارد.

وی با بیان این که این دستگاه قادر به تولید لوله‌های کامپوزیتی است، تصریح کرد: دستگاه با اعمال فایبرگلاس و کربن دور قالب لوله های مستحکمی تولید می کند که پس از آماده‌سازی به عنوان لوله‌های زیر دریا که باید فشار بسیاری را تحمل کنند، قابل استفاده است.

سلطانی، وزن کم و قابلیت تحمل فشار بالا را از جمله ویژگی‌های لوله‌های تولید شده توسط این دستگاه عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کاربردهای لوله‌های کامپوزیتی تقویت ذخایر ذخیره‌سازی CNG و هیدروژن است که در گسترش کاربردهای پیل‌های سوختی بسیار مفید است.

وی گفت: دستگاه تولید لوله‌های کامپوزیتی تنها نمونه آزمایشگاهی دو بعدی است که کاملا بر فناوری بومی طراحی و ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، این طرح زیر نظر دکتر سیدمحمدرضا خلیلی، استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و با همکاری اعظمی، مصیب‌نژاد و نوید حیدری – دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه – اجرا شده است.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.