دستگاه سرپیچ هوشمند جانبازان و معلولان ساخته شد

۳۰م دیماه ،

دستگاه سرپیچ هوشمند جانبازان و معلولان توسط مبتکرکشورمان طراحی و ساخته شد.

جواد نجاتی، مبتکر دستگاه سرپیچ هوشمند جانبازان و معلولان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود:  سرپیچ هوشمند جانبازان و معلولین سرپیچی است که نیاز به چرخاندن لامپ در سوکت گیرنده را ندارد. در دهنه ی سوکت سه فک به صورت کاملا متقارن و دقیق شده وجود دارد که با قرار دادن لامپ در این نقطه، فک لامپ را قفل کرده سپس نیرو محرک این سیستم بعد قرار گرفتن لامپ داخل فک، مهره ی متحرک را چرخانده، تا لامپ روشن شود.

وی افزود: اگر لامپ روشن شد، کار این دستگاه در این مرحله به پایان می رسد، حال اگر لامپ بعد پیمودن عمر خود یا بنا به دلایلی بسوزد، سیستم تشخیص سلامت لامپ دستور لازم را برای عکس این کار یعنی قرار دادن لامپ در فک را می دهد تا کاربر بتواند به راحتی کمتر از ۲ ثانیه لامپ را از سوکت جدا کرده و در همین مدت زمان لامپ سالم را در سوکت قرار دهد. برای اشخاص نابینا، دستگاه به سیستم صوتی تجهیز شده است و در زمان سوختن لامپ پیام دلخواهی را که قبل از نصب دستگاه کاربر ضبط کرده است را پخش می کند.

این مبتکر تصریح کرد: تمام اتوماتیک؛ دارنده سه فک متقارن (نگهدارنده سه پارچه) عایق که جایگزین یک دست انسان است(برای جانبازان و معلولین)؛ تشخیص لامپ سالم از خراب؛ جلوگیری ازگیرکردن سرپیچ لامپ (قطعه فلزی در انتها لامپ) در سوکت گیرنده؛ افزایش ضریب حفظ جان انسان در هنگام تعویض لامپ بدون قطع برق؛ اعلام گزارش سلامتی لامپ در هنگام خرابی آن به وسیله ی سیستم اخطار دهنده (سیستم صوتی) با پیام دلخواه، مدیریت الکترونیکی، تعویض لامپ توسط اشخاص نابینا و اشخاص یک دست و اشخاصی که تعادل جسمی ندارند(بیماران اعصاب) و جانبازان و جلوگیری از باز و بست لامپ توسط کاربر در ارتفاعات گوناگون؛ نصب و راه اندازی راحت از ویژگی های این اختراع است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.