دستگاه قضایی در تامین سلامت روانی جامعه نقش محوری دارد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ‘سید محمد حسینی شاهرودی’ روز شنبه در دیدار مسوولین دستگاه های قضایی و قضات استان در سنندج افزود: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تامین آرامش و آسایش روحی مردم و مسوولین نقش مهمی ایفا می کند.

وی قوه قضاییه را مدافع حفظ آبروی نظام اسلامی خواند و اظهار داشت: در جهت حفظ جایگاه و مقام این دستگاه ارزشمند باید تلاش بیشتری صورت پذیرد, به گونه ای که عموم مردم از جایگاه این قوه شناخت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه والای شهید بهشتی و خدمات ارزنده آن شهید بزرگوار در آن دوران به انقلاب اسلامی و مردم ایران گفت: قانون اساسی امروز ایران اسلامی و توجه به بسیاری از مسایل ارزشی در قانون بویژه موضوع جایگاه ولایت فقیه در حاکمیت نظام حاصل زحمات شهید بهشتی است.

نماینده ولی فقیه د کردستان جهان بینی و تفکر شهید بهشتی را در آن روزگار خدمت ارزنده ای به ایران اسلامی خواند و بیان کرد: تبیین افکار و برنامه های آن شهید بزرگوار یک امر لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ارتباط کاری تمامی بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی به دستگاه قضایی افزود: حرکات و دقت فعالان دستگاه های قضایی در همه بخش های جامعه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی قضات را نماینده همه جامعه و نظام خواند و گفت: برقراری عدالت به عنوان رسالت اصلی فعالان این بخش به نفع همه اقشار جامعه و گامی مهم برای مقابله با سودجویان و تامین آرامش جامعه است.

وی افزود: اداره کل زندان ها به عنوان زیر مجموعه دستگاه قضایی، در بخش فرهنگی و بازگشت مددجویان وظیفه خطیری را بر عهده دارد که خوشبختانه این نهاد در کردستان تمامی ویژگی های یک زندان اسلامی را رعایت می کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به فعالیت های مفید قوه قضاییه در بخش ثبت اسناد و املاک بیان کرد: حفاظت و نگهداری از همه املاک کشور بر عهده این دستگاه است که با مدیریت و تدوین راهکارهای جدید می توان خدمات بیشتری ارایه داد.

وی اقدامات سازمان بازرسی را به عنوان حساس ترین دستگاه نظارت بر بیت المال بسیار مهم خواند و گفت: نظارت بر هزینه درست بیت المال و برقراری عدالت یکی از موثرترین اقدامات دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی تامین آرامش و آسایش عموم شهروندان ایرانی از درست هزینه کردن بیت المال و بودجه های کشور را مرهون فعالیت و نظارت سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بیان کرد.

وی با اشاره به حساسیت فعالیت شاغلین دستگاه قضایی و چگونگی شخصیت حقیقی آن ها گفت: تدوین برنامه های دینی و فرهنگی در دستگاه های زیر مجموعه قوه قضاییه بسیار ضروری و مورد تایید نظام است.

وی با اشاره به رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ,حضرت امام خمینی (ره) در مورد نیروی انسانی دستگاه قضایی افزود: باید انسان های وارسته به قوه قضاییه بروند, بنابراین در دستگاه قضایی باید ارزش های دینی حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان بااشاره به بیداری جهان اسلام و رویداد انقلاب در کشورهای اسلامی و الگو برداری از انقلاب اسلامی گفت: تمامی انقلاب های جدید قانون اساسی و برنامه های انقلابی خود را از انقلاب اسلامی ایران الگو برداری می کنند.

پک/۳/۵۳۳/۷۳۵۴/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۲۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.