دستگاه قضایی کشورهای اروپایی، جنایات رخ داده در عربستان و بحرین را محکوم کنند

به گزارش روز سه شنبه دیوان عالی کشور، آیت الله محسنی گرکانی در جلسه هیات عمومی وحدت رویه دیوان عالی کشور افزود: بر اساس آیات قرآن کریم حکومت این جهان ،عاقبت به دست صالحان خواهد افتاد اما اکنون که ما در عصر غیبت به سر می‌بریم و به حسب ظاهر از وجود حضرت ولیعصر (عج) محروم هستیم، باید در امنیت منطقه خودمان جدّیت کنیم و امنیت را برقرار کنیم.

این مقام مسوول در دستگاه قضایی کشور گفت: استقرار حوزه امن در جهان و آرامش قلب در جامعه بشری و انسانی، یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی در زندگی به شمار می‌رود.

محسنی گرکانی افزود: البته از دید مردم نیز مساله امنیت بسیار مهم است و انتظار دارند حکومت، امنیت را برقرار کند که خوشبختانه در کشور ما این امنیت با تلاش دستگاه قضایی برقرار است.

رییس دیوان عالی کشور یادآور شد: کشورهای اسلامی را سراغ داریم که در اثر توطئه دشمنان، مردم آن کشور احساس آرامش و امنیت ندارند و در کشور آنها انفجارهای متعدد اتفاق می‌افتد و جان و مال مردم در خطر است.

محسنی گرکانی گفت:‌ خوشبختانه در کشور ما به دلیل اتحاد خوبی که بین مردم وجود دارد، امنیت کامل برقرار است اما در کشورهایی که قومیت‌ های متعدد حاکم است دشمن می‌تواند در میان آنها نفوذ پیدا کند و موجب ناامنی شود.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش افزود: هر کشوری که حکومتش دیکتاتوری باشد، در آن حکومت ناامنی وجود دارد و دیکتاتور کسی است که قانون را قبول ندارد و تنها به رأی خود عمل می‌کند.

محسنی گرکانی افزود: اکنون نیز همین جنایت‌ها در کشورهای متمدن وجود دارد و دیکتاتور در هر زمانی باشد همان جنایت‌ها را مرتکب می‌شود اما شکل آن جنایات تغییر می‌کند.

رییس دیوان عالی کشور تصریح کرد: اکنون به وسیله آمریکا و انگلیس در بعضی از کشورهای اسلامی جنایات متعددی اتفاق می‌افتد و خون کودکان و جوانان به ناحق ریخته می‌شود و اینها در ریختن خون بی‌گناهان همانند فرعون زمان حضرت موسی ( ع ) هستند.

وی افزود:در بحرین و عربستان خون ‌های بی‌گناه زیادی به زمین ریخته شده و در عربستان با زندانی کردن سی هزار مسلمان بی‌گناه که بدون محاکمه زندانی شده‌اند جنایات هولناکی مرتکب می‌شوند.

رییس دیوان عالی کشور گفت: جامعه قضات جمهوری اسلامی ایران، از رؤسای دیوان عالی کشورهای متمدن دنیا می‌خواهیم جنایاتی که در بحرین و عربستان اتفاق می‌افتد را محکوم کنند.

اجتمام**۹۱۴۰**۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۱۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.