دستگاه مالیاتی شاه‌بیت طرح جامع مالیاتی است

مدیر کل آموزش سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد که دستگاه مالیاتی شاه‌بیت طرح جامع مالیاتی است که مشخص می‌کند هر مودی مالیاتی در خط تولیدی مشخص حرکت کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا یوسفی در جلسه هم‌اندیشی آموزش حقوق مودیان مالیاتی تصریح کرد: اگر مودیان مالیاتی به حقوق خود آگاهی داشته باشند روند مراجعه‌شان به دستگاه‌های مالیاتی با شرایط مطلوب‌تری به نتیجه خواهد رسید و حقوقشان تضییع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فهم مشترک بین مودیان مالیاتی با دستگاه مالیاتی در سایه آموزش‌های لازم فراهم می‌شود،‌ ادامه داد: مالیات، سهم ما از زندگی اجتماعی است و آموزش در این زمینه بسیار مهم است و باعث می‌شود که کمترین چالش را داشته باشیم و در نهایت به فهم مشترک بین دستگاه مالیاتی و مودیان مالیاتی برسیم.

مدیر کل آموزش سازمان امور مالیاتی با اشاره به طرح جامع مالیاتی گفت: دستگاه مالیاتی شاه‌بیت طرح جامع مالیاتی است که باعث می‌شود هر مودی مالیاتی در خط تولید مشخص حرکت کند و کمترین چالش را داشته باشد.

یوسفی اظهار کرد: اگر قرار است اهداف سازمان امور مالیاتی کشور تحقق یابد باید به افزایش سطح آگاهی‌های مردم بپردازیم. در زمینه فرهنگ‌سازی مالیاتی برنامه‌های گسترده‌ای در کشور انجام گرفته است و تمام مدیران موظف شده‌اند همکاری نزدیکی با رسانه‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: انشاالله ما حصل نظام جامع مالیاتی از اواخر امسال در کرمانشاه، اصفهان و تهران اجرایی شود زیرا این طرح باعث می‌‌شود که کار مودی در زمان مراجعه به سازمان مالیاتی با سرعت انجام شود.

مدیر کل آموزش سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در نظر داریم برنامه آموزشی وسیعی با گروه‌های مختلف دانشگاهی از جمله دانشگاه علوم اقتصادی اجرا کنیم، گفت: برای ارائه آموزش تخصصی چه به صورت ویژه و چه به صورت صنفی و گروهی در کشور اعلام آمادگی کرده‌ایم و به صورت رایگان سازمان امور مالیاتی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: از طریق جراید و رسانه‌ها سعی می‌کنیم هشدار لازم را به مودیان مالیاتی بدهیم تا در زمان مقرر قانونی به وظیفه خود عمل کنند و مالیات خود را بپردازند.

یوسفی همچنین از استقرار پایگاه اطلاع‌رسانی منسجم برای مردم خبر داد و اظهار کرد: در این پایگاه مردم می‌توانند از آخرین تغییرات حقوقی خود باخبر شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.