دستگاه نانوایی خورشیدی رونمایی شد+عکس

دستگاه نانوایی خورشیدی با حضور رییس پژوهشکده انرژی، مدیر پژوهشی دانشگاه کاشان و جمعی از دانشجویان رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

Bakery

 

به گزارش ” یک پارس” به نقل از ایسنا، دکتر خراسانی زاده، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان و مجری طرح، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش مصرف انرژی و استفاده بهینه از انرژی خورشیدی است چراکه انرژی خورشیدی یکی از منابع تامین انرژی رایگان پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی بوده که می‌تواند با روش‌های گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه نانوایی خورشیدی برای نخستین بار در کشور ساخته شده و کلیه مراحل طراحی مفهومی، انجام محاسبات و ساخت آن در دانشگاه کاشان صورت گرفته است، تصریح کرد: این دستگاه که در مقیاس خانگی طراحی و ساخته شده، دارای یک منعکس‌کننده سهموی قابل تنظیم بوده و می‌تواند در هر ساعت آفتابی حدود ۱۵ عدد نان نازک هر کدام به وزن یک نان لواشی پخت کند.

 

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان در ادامه خاطرنشان کرد: با استفاده از دستگاه نانوایی خورشیدی که تنها از انرژی پاک خورشید استفاده می‌کند، علاوه بر مزایای زیست محیطی امکان طبخ نان مطابق سلیقه مصرف‌کننده از نظر کیفیت پخت و افزودنی‌های دلخواه وجود دارد.

 

خراسانی زاده، با اشاره به اینکه طراحی و ساخت این پروژه بیش از شش ماه به طول انجامیده است، افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه کاشان به عنوان پروژه ساخت هزینه شده و همچنین مراحل اولیه ثبت اختراع این دستگاه در دست اقدام و بررسی است.

 

گفتنی است، در مراسم رونمایی دستگاه نانوایی خورشیدی که با حمایت پژوهشکده انرژی، با تصویب مدیریت فناوری و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان و با همکاری دکتر سبزپوشانی معاون پژوهشی دانشگاه، مهندس سعید نظری و مهندس علی عباسی طراحی و ساخته شدتعدادی نان طبخ و مورد استفاده حاضرین قرار گرفت.

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.