دستگاه Nexus Q نیم ساعته هک شد

دستگاه جدید پخش چند رسانه ای گوگل، Nexus Q در کمتر از ۲۴ ساعت هک شد. به این ترتیب این دستگاه می تواند از این پس بازی های اندرویدی را نیز اجرا کند.
تنها چند ساعت پس از اینکه گوگل در اقدامی سخاوتمندانه به هر کدام از شرکت کنندگان در کنفرانس I/O یک دستگاه پخش چند رسانه ای Nexus Q هدیه داد در صفحه پروفایل Christina Kelly تصاویری منتشر شد که نشان می داد Nexus Q به یک مانیتور متصل است و بازی اندرویدی Swords and Soldiers بر روی آن در حال اجرا است.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Into، کلی گفته که عملیات هک توسط مهندسان نرم افزار گروه Apportable صورت گرفته است. او اضافه کرده که آنها برای انجام این کار دستگاه را در حالت debug قرار داده و سپس عملیات هک خود را انجام داده اند.
این نکته قابل توجه است که به دلیل اینکه این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی نمی باشد بازی های اندرویدی بر روی آن کارایی ندارد اما این عمل گروه نرم افزاری Apportable نشان می دهد که گوگل این دستگاه را با قابلیت های هک شدن به صورت عمومی و آسان تولید کرده است.
از جمله ویژگیهای دستگاه Nexus Q می توان به پورت Micro HDMI ،TOSLink Optical audio ،۱۰/۱۰۰Base-T Ethernet و Micro AB USB اشاره نمود.
از نکات قابل توجه دیگر اینکه این دستگاه از اندروید ۴ استفاده می کند همچنین ۱ گیگا بایت رم دارد و پردازنده آن هم مشابه گوشی های Galaxy Nexus دو هسته ای می باشد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.