دستگیری برخی از طرفداران طارق الهاشمی/اردوغان: الهاشمی را به عراق تحویل نمی‌دهیم

aljazeera5-5.jpg

استاندار منطقه الناصریه واقع در جنوب بغداد از بازداشت گروهی از طرفداران طارق الهاشمی به اتهام دست داشتن در انفجارات اخیر شهر الناصریه عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره، طالب الحسن، استاندار منطقه الناصریه در یک کنفرانس خبری بیان کرد: این مظنونان که وابسته به حزب “تجدید” به رهبری طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهوری عراق هستند به اتهام دست داشتن در انفجارات روز یکشنبه منطقه الناصریه بازداشت شده‌اند.

وی افزود: بازجویی متهمان به منظور یافتن سرنخ و جزئیات بیشتر همچنان ادامه دارد و طی ساعات آینده اطلاعات مهمتری از بمبگذاری جنایتکارانه که این استان را مورد هدف قرار داده بود، اعلام خواهد شد.

این درحالیست که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که طارق الهاشمی را به عراق تحویل نخواهد داد.

اردوغان افزود: ترکیه هرگز طارق الهاشمی را به عراق تحویل نخواهد داد و الهاشمی می‌تواند تا هر زمان که بخواهد در ترکیه بماند.

وی در جمع خبرنگاران پیش از ترک ترکیه به مقصد جمهوری آذربایجان گفت: دوستی ما با الهاشمی مربوط به حال حاضر نیست بلکه دوستی ما مربوط به ۱۰ سال پیش است و الهاشمی مواضع و اظهارات سیاسی مثبتی دارد.

اردوغان افزود: تمامی ادعاهای مطرح شده علیه الهاشمی که منجر به صدور حکم اعدام شد، دروغ است.

این اقدامات چیزی نیست که الهاشمی انجام داده باشد چرا که الهاشمی تعدادی از اعضای خانواده‌اش را در عملیات تروریستی عراق از دست داده است لذا امکان ندارد ما الهاشمی را تحویل دهیم و ترکیه آماده میزبانی از وی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.