دستگیری بچه محل های زاغزن

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در دوم تیرماه سالجاری، مردی برای طرح شکایت درباره زورگیری وجوه نقد همراه خود توسط چهار سرنشین دو دستگاه موتورسیکلت به کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان مراجعه کرد که در آنجا ?داوود? ۲۰ساله را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد که وی توسط مأموران کلانتری دستگیر شد.

بررسی های اولیه نشان داد که ?داوود? از مجرمان سابقه دار در زمینه شرارت و زورگیری است که به واسطه ارتکاب جرایم متعدد در طول سال های گذشته، بارها دستگیر و با وجود آزادی از زندان، موظف به معرفی روزانه خود به کلانتری محل سکونت خود شده بود و در زمان دستگیری نیز برای معرفی خود به کلانتری مراجعه کرده بود که در آنجا توسط مالباخته شناسایی و به مأموران معرفی شد.

شاکی در اظهارات اولیه خود به مأموران گفت که برای دریافت مبلغ ۵ میلیون تومان به شعبه بانک خیابان صالح آباد مراجعه کردم که در هنگام بازگشت به محل کار خود، ناگهان یک نفر از پشت سر به سمتم حمله ور شد و در حالی که به شدت گردنم را فشار می داد، شخص دیگری اقدام به سرقت تمامی وجوه نقد همراهم کرد و پس از سرقت پول ها و پیش از آن که موفق به هرگونه اقدامی برای کمک خواستن از مردم یا تعقیب آنان بشوم ، به سرعت سوار دو دستگاه موتورسیکلت مشکی و سبز رنگ شده و متواری شدند.

با توجه به شناسایی متهم سابقه دار ?داوود? از سوی مالباخته و همچنین سوابق متعدد دستگیری متهم درباره ارتکاب جرایم مختلف شرارت و زورگیری در طول سال های گذشته، پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، در شرایطی که متهم در زمان دستگیری خود را بی گناه معرفی می کرد اما پس از آغاز تحقیقات در پلیس آگاهی به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به زورگیری مبلغ ۵ میلیون تومان از مالباخته، به چندین فقره سرقت مشابه دیگر در سطح شهر تهران و با همدستی سه تن از بچه محل های خود به اسامی ?اسماعیل?۳۳ ساله، ?علی?۳۰ ساله و ?مهدی?۳۰ ساله که هر سه متهم از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت، جعل اسناد، اعتیاد، زورگیری، خیانت در امانت و شرب خمر هستند، اعتراف و در اظهارات خود عنوان داشت که تمامی سرقت های خود را از طریق شناسایی مالباختگان از میان مراجعه کنندگان به شعبات بانکی سطح تهران و به شیوه زورگیری انجام داده اند.

با شناسایی اعضای گروه سارقان و با توجه به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم مختلف و همچنین بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از ?داوود?، کارآگاهان کلیه محل های احتمالی و مخفی گاه های آنان را شناسایی کرده اما در تحقیقات اطلاع پیدا کردند که هر سه متهم پس از اطلاع از دستگیری همدست خود، بلافاصله از مخفی گاه های خود متواری شده اند، بلافاصله تحقیقات برای شناسایی مخفی گاه متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در مدت زمانی کوتاه مخفی گاه متهمان در منطقه ۱۳ آبان مورد شناسایی قرار گرفت.

کارآگاهان پس از انجام هماهنگی قضایی و اطمینان از حضور هر سه متهم در مخفی گاهشان، وارد مخفی گاه آنان در منظقه ۱۳ آبان شده و قبل از هرگونه اقدامی، هر سه متهم را دستگیر و به همراه چندین قبضه سلاح سرد کشف شده، به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با انتقال متهمان به پایگاه، این سه متهم نیز در اظهارات اولیه خود، همانند همدست خود ?داوود? منکر هرگونه سرقت و زورگیری شده اما پس از مواجه حضوری با شاکی و اطلاع از اعترافات صریح ?داوود? به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ده ها فقره زورگیری، کیف قاپی و سرقت اموال و وجوه نقد در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در مناطق مرکزی سطح شهر تهران اعتراف کردند.

در تحقیقات از متهمان مشخص شد که در زمان سرقت ها به شیوه زورگیری یا خفه کنی، ابتدا یکی از متهمان با مراجعه به شعبات بانکی اقدام به شناسایی مالباخته کرده (زاغ زنی) و پس از خارج شده این شخص از بانک، با دو دستگاه موتورسیکلت پالس مشکی و طرح هوندا ۱۲۵ سبزرنگ وی را تعقیب و در مکانی با تهدید سلاح سرد و ضرب و شتم افراد اقدام به سرقت وجوه نقد همراه مالباختگان کرده و بلافاصله از محل متواری می شدند.

با توجه به شیوه و شگرد متهمان در ارتکاب سرقت های خود در سطح شهر تهران، اجماع و بررسی پرونده های مشابه در پایگاه نهم آغاز شد و با شناسایی تعدادی از مالباختگانی که بدین شیوه و در طول یکسال گذشته از سوی متهمان مورد تهدید، ضرب و شتم و بعضا ضرب و جرح و سرقت وجوه نقد قرار گرفته بودند تعداد شکات پرونده به ده ها تن افزایش پیدا کرد.

در زمان بررسی پرونده سرقت های انجام شده توسط سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت سبز و مشکی، کارآگاهان با چندین فقره شکایت درباره سرقت و زورگیری وجوه نقد تعدادی از مراجعه کنندگان شعبات بانکی قرار گرفته بودند که شکات در اظهارات خود عنوان کردند که توسط سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت سبز و مشکی مورد تعقیب و تهدید قرار گرفته اما سرقت وجوه نقد آنان توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو ون سبز رنگ و به شیوه بی هوشی انجام شده است که کارآگاهان با شناسایی این گروه از مالباختگان، از آنان برای انجام تحقیقات و شناسایی متهمان دعوت بعمل آورده و تمامی مالباختگان پس از حضور در پایگاه نهم، هر چهار متهم را مورد شناسایی قرار دادند.

با توجه به شناسایی متهمان توسط گروهی از مالباختگان که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو ون سبز رنگ و به شیوه ?بیهوشی? مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بودند، متهمان به ناچار لب به اعتراف گشوده و عنوان کردند که با خودرو ون سبز رنگ متعلق به ?مهدی? اقدام به سرقت کردند.

متهمان در اعترافات خود بیان کردند که با دو دستگاه موتورسیکلت، به گونه ای خود را به مالباختگان نزدیک می کردند که مالباختگان بلافاصله متوجه حضور و قصد موتورسواران برای سرقت شده و در آن شرایط مجبور می شدند برای جلوگیری از سرقت وجوه نقد همراهشان سوار نزدیکترین خودرو که همان خودرو ون سبز رنگ بود، شوند که در خودرو ون نیز، دو متهم حاضر و آماده داخل خودرو نیز به محض سوارشدن مالباختگان به خودرو با ماده بی هوشی اقدام به بی هوش کردن آنان کرده و پس از سرقت تمامی وجوه نقد و دیگر اموال باارزش افراد مالباختگان، آنان را به جاده های اطراف و حاشیه ای تهران بویژه در محدوده امامزاده ?بی بی شهربانو? منتقل و رها می کردند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگبا اشاره به اعتیاد شدید هر چهار متهم به مصرف موادمخدر بویژه از نوع شیشه گفت: با توجه به شناسایی ده ها مالباخته در مناطق مختلف شهر تهران، تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند، ادامه دارد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.