دستگیری کلاهبردار ۳ میلیاردی در اصفهان

فردی که با ارائه چک جعلی اقدام به خرید بیش از سه میلیارد ریال اجناس و لوازم خانگی از صنوف مختلف کرده بود توسط ماموران پلیس استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش بی باک به نقل از گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین حسین زاده” رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره اظهار داشت:در پی دستگیر فردی به نام”رضا-خ”توسط ماموران پلیس مرکز استان به اتهام ایجاد مزاحمت،در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این متهم از سوی مراجع قضایی و انتظامی شهرستان اهواز به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیقب می باشد،به همین جهت رسیدگی به این پرونده به پلیس اگاهی استان ارجاع داده شد.
وی افزود: با اقدامات ویژه پلیس آگاهی اصفهان و با استعلاماتی که در این خصوص از پلیس آگاهی اهواز صورت گرفت مشخص شد که “رضا” متهم پرونده چندی پیش با فردی از اهالی اهواز طرح دوستی ریخته پس از آنکه اعتماد او را جلب کرد با وعده شروع فعالیت مشترکشان در بازار اهواز او را به افتتاح حساب جاری ترغیب می کند.
 این مقام انتظامی بیان داشت:وی که فردی ساده بود فریب این کلاهبردار را می خورد و پس از اینکه دسته چکش را از بانک می گیرد مغازه ای اجاره کرده و مدتی با هم کار می کنند. “رضا” که از ابتدای آشنایی با دوستش نقشه کلاهبرداری در سر می پروراند سرانجام توانست با فریب و نیرنگ دسته چک را از وی بگیرد.پس از مدتی بدون اطلاع او اقدام به خرید بی رویه اجناس و لوزام خانگی می کند و خود را نیز به هویت او معرفی می کند و با جعل امضایش چک ها را به فروشندگان ارائه می دهد.
این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری اصفهان با اقدامات ویژه پلیسی خود ۱۸۵ فقره چک را از بانک دریافت می کنند که تمامی آنها ضمن جعل امضاء به فروشندگان داده شده بود.
سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه این کلاهبردار بزرگ توانسته بود تنها از شش نفر مبلغی بالغ بر سه میلیارد ریال کلاهبرداری کند گفت:در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شده است.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه دسته چک یک مدرک شخصی است و باید هر فرد از مدارک شخصی خود به خوبی محافظت نماید گفت: مردم باید مراقب باشند و به بهانه اعتماد دسته چک و مدارک شخصی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند زیرا با این کار نه تنها زمینه سوء استفاده و جرم توسط آنان فراهم می شود بلکه به نوعی پای خود آنان هم به عنوان مشارکت در جرم باز می شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.