دستگیری یکی از رهبران شبکه حقانی در افغانستان

یکی از رهبران شبکه حقانی افغانستان که مسئول پشتیبانی یک حمله انتحاری و متعاقبا کشته شدن دو تن از سربازان آمریکایی بود، در عملیات نیروهای ناتو دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، نیروهای کمک به برقراری امنیت بین‌المللی در افغانستان (ایساف) در بیانیه‌ای اعلام کردند: یکی از نیروهای امنیتی ائتلاف ناتو و همچنین یکی از نیروهای افغان امروز خبر دستگیری رهبر شبکه حقانی را که مظنون به پشتیبانی از حمله انتحاری ۲۶ سپتامبر است، تایید کردند. در این حمله دو تن از سربازان آمریکایی مستقر در منطقه “پول عالم” واقع در ولایت لوگر، کشته شدند.

شبکه حقانی یکی از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به طالبان است و بیشتر عملیات خود را در ولایت‌های شرقی افغانستان و کابل صورت می‌دهد و مسئول بسیاری از حملات سطح بالا از جمله حملات انتحاری و حملات بمب‌های دست‌ساز علیه نیروهای امنیتی است.

ایساف همچنین شماری از شبه‌نظامیان مظنون را طی این عملیات دستگیر و اعلام کرد که طی این عملیات هیچ غیرنظامی آسیب ندیده است.

نیروهای افغان و نیروهای ناتو متشکل از بیش از ۱۰۰ هزار نیرو عملیات پاکسازی خود را علیه طالبان و سایر شبه‌نظامیان افزایش داده‌اند، اما شبه‌نظامیان نیز طی اقداماتی تلافی‌جویانه حملات انتحاری و بمب‌ گذاری‌های جاده‌ای صورت داده‌اند.

صبح دوشنبه در یک حمله انتحاری در ولایت “خوست” توسط یکی از اعضای طالبان ۱۴ تن از جمله سه تن از سربازان ایساف کشته شده و ۵۰ تن دیگر مجروح شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.