دستگیری گردانندگان سایت همسریابی با ۲۰هزار عضو

۲۹ آبان ،

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات سمنان از دستگیری مدیران سایت همسریابی در سمنان که با جانمایی آرم پلیس فتا در سایت خود اقدام به کلاهبرداری از جوانان می کردند، خبرداد.

گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس ؛ سرهنگ میراحمدی گفت: در جهتی وظایف این یگان و در جهتی کاهش جرایم و تخلفات در فضای مجازی کارشناسان در حین رصد سایت‌ها و صفحات اینترنتی، سایتی را به عنوان همسریابی شناسایی و تحقیقات خود برای شناسایی مدیران آن آغاز کردند.

وی افزود: در این جهت تحقیقات ادامه و با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی، هویت دو متهم که با همکاری با یکدیگر این سایت را مدیریت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

میراحمدی با بیان اینکه متهمان با جانمایی آرم پلیس فتا در صفحه اصلی سایت اقدامات خود را به نوعی قانونی جلوه داده و جعل عنوان کرده بودند، ادامه‌داد: متهم پس از بازجویی‌های صورت گرفته و ملاحظه مستندات به جرم خود اعتراف و در بررسی‌ها روی این سایت مشخص شد متهمان ظرف مدت ۴۰ روز حدود بیست هزارنفرعضوگیری کرده و از این رو درآمد زیادی را کسب کرده‌اند.

رییس پلیس فتای سمنان درپایان به ایسنا گفت: فضای مجازی، فضایی است که به راحتی می‌شود در آن تغییر هویت داد. بنابراین کاربران به خصوص جوانان هوشیار باشند که اغلب اشخاص با عضویت در این‌گونه سایت‌ها و دادن اطلاعات شخصی خود به اشخاص ناشناس و پرداخت مبالغ بالا دچار مشکلاتی غیرقابل بازگشت شده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.