دستگیری ۲۰ متهم پرونده‌ ترور شهیدان هسته‌ای

جام جم آنلاین: وزیر اطلاعات از دستگیری ۲۰ نفر از عوامل مرتبط با ترور شهدای هسته ای ایران خبر داد و اعلام کرد در مورد مکان و مناطق بازداشت متهمان در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.وی درباره اتهام این افراد گفت: چون فعلا پرونده در دست تحقیق است لذا باید قدری صبر کرد تا سایر اتهامات کاملا محرز و مستند شود اما اجمالا می‌توانم بگویم که اتهامات آنها بیش از آن است که در اطلاعیه اخیر ما آمده بود.

حیدر مصلحی که پیش از این خبر از دستگیری عوامل ترور شهدای هسته ای داده بود، درباره دلیل عدم اطلاعات بیشتر از این دستگیری ها و تاخیر در اعلام آنها گفت: وقتی متهمی بازداشت می‌شود، همیشه فقط خودش هدف دستگیری نیست و در بسیاری موارد از طریق او می‌خواهیم بقیه مرتبطین وی راپیدا کنیم. از طرف دیگر در بسیاری از موارد می‌خواهیم تا مدتی که ما نیاز داریم و عملی باشد، ارتباط قبلی متهمین با همدستانشان یا با شبکه مورد نظر یا با سرویس اطلاعاتی حریف را ادامه دهیم. به اصطلاح اطلاعاتی، فرد را سفید نگه می‌داریم؛ و به جمع آوری اطلاعات از حریف ادامه می‌دهیم یا اطلاعات فریب به خورد حریف می‌دهیم.

وی افزود: به عبارت دیگر، وقتی طرف مقابل نداند که بازداشت شدگان از چه زمانی در اختیار ما بوده‌اند، عملا به این معناست که نخواهد دانست از چه زمانی تماس‌هایی که ظاهرا به این‌ها می‌گرفته، در عمل ما دریافت کنندگان پیام‌هایش بوده‌ایم و نمی‌داند از چه زمانی اطلاعاتی که به عنوان حاصل جمع‌آوری های متهمین دریافت می‌کرده، عملا اطلاعات فریبی بوده که از ما دریافت می‌کرده است.
 
وزیر اطلاعات اضافه کرد: در مورد مکان و مناطق بازداشت متهمان نیز پس از رفع محذورهایی که داریم، اعلام خواهیم کرد.
 
مصلحی اظهارداشت: در عملیات اخیر، حدود ۲۰ نفر بازداشت شده‌اند.
 
وی درباره اتهامات این افراد گفت: چون فعلا پرونده در دست تحقیق است لذا باید قدری صبر کرد تا سایر اتهامات کاملا محرز و کاملا مستند شود اما اجمالا می‌توانم بگویم که اتهامات آنها بیش از آن است که در اطلاعیه اخیر ما آمده بود. مثلا در ترور شهید دکتر علیمحمدی قبلا فقط عامل اصلی بمبگذاری بازداشت شده بود و تیم همکاران او اعم از عناصر شناسایی و پشتیبانی را در آن مقطع دستگیر نکردیم. با پیگیری‌های بعدی و با تکمیل جمع‌آوری‌ها ، بالاخره تعدادی از همکاران معدوم «جمالی فشی» را در شبکه های اخیر بازداشت کردیم.
 
وزیر اطلاعات درباره ارتباط این دستگیر شدگان با شبکه تروریستی مرتبط با رژیم جعلی اسرائیل که فروردین ماه خبر کشف آنها در حالی که آماده انجام عملیات خرابکارانه بوده اند منتشر شده بود، اظهارداشت: قطعا مرتبط بودند اما به معنای تماس مستقیم این دو شبکه با همدیگر، آن هم در داخل کشور. ما نیز این تَرابُط را از طریق ارتباط مستقیم آنها کشف نکردیم.
 
وی همچنین درباره کشیده شدن جمع آوری‌های اطلاعاتی وزارت اطلاعات به خارج از کشور که در اطلاعیه های این وزارت خانه مورد اشاره قرار می گیرد گفت: علت کشیده شدن جمع‌آوری‌های اطلاعاتی به خارج آن است که اسرائیلی‌ها در اقدامات تروریستی گذشته مطلقا تنها نبوده‌اند. اسرائیلی‌ها فقط نقش یک نقاب را ایفا کرده‌اند و آنها از اطلاعات و امکانات و آموزش و ارتباط دو سرویس CIA و MI6 در چند عملیات گذشته بهره برده‌اند.

مصلحی افزود: شما دقیقا همان واقعیتی که در صحنه‌های سیاسی عملیاتی چند دهه گذشته می‌بینید، عین همان را در چند عملیات تروریستی اخیر مشاهده می‌کنید. یعنی «جنگ نیابتی» توسط یک موجودیت جعلی موسوم به  اسرائیل و «نقش حمایتی» آن هم حمایت تمام عیار توسط دولت‌های آمریکا و انگلیس. شما عین این واقعیت را در جنگ‌های پنهان، نبردهای اطلاعاتی و عملیات تروریستی رژیم اشغالگر قدس مشاهده می‌کنید. واضح‌ترین مصداقش را در چند عملیات انجام شده در کشور ما می‌بینید. این واقعیت را به خصوص ما که مجرای نفوذی به  دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی رژیم اشغالگر قدس یافته‌ایم، به عینه مشاهده کرده‌ایم و به وقتش افشا خواهیم کرد.
 
وی اضافه کرد: علاوه بر برخورداری رژیم صهیونیستی از چنان حمایت‌هایی، آن رژیم حداکثر استفاده ممکن را از خاک و تسهیلات چندین کشور در این قبیل عملیات می‌نماید. در همین کشفیات مربوط به دو شبکه اخیر ملاحظه شد که رژیم اشغالگر قدس از خاک یک اقلیم مجاور خاک ما حداکثر بهره‌برداری را نموده است، حتی در آنجا پایگاه آموزش تروریستی و پادگان نظامی در اختیار دارند. ستاد عملیاتی مشترک آمریکا، انگلستان و رژیم اشغالگر قدس در همانجا مستقر است ‌و علیه کشور ما سناریوهایی را طراحی و اجرا می‌کند.
 
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد:  البته یقین داریم که این وضعیت با اطلاع و با اجازه دولت زیربط مربوطه نیست همچنین در اطلاعات جمع آوری شده در مورد دو شبکه اخیر ملاحظه شد که تروریست‌ها به راحتی و به فراوانی از خاک یک کشور همسایه برای رفت و آمد آزادانه به سرزمین‌های اشغالی و برای نقل و انتقال اسلحه و مواد انفجاری استفاده می‌کنند.
 
مصلحی گفت : این واقعیت خیلی تلخی است که دولت‌های مورد نظر باید در نظر داشته باشند و مشکل را چاره کنند. این وضعیت برای هیچ همسایه‌ای قابل تحمل نیست. و البته قبلا هم بهره‌برداری مثلث خبیث آمریکا، انگلیس و اسرائیل از خاک بعضی دیگر از همسایگان کشف شده بود که قصد داریم از این پس هشدار لازم را به نحو مقتضی به آنها بدهیم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.