دستگیری ۴۰ عضو شبکه هرمی «ال‌تیم»

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از دستگیری ۴۰ عضو شبکه هرمی (ال‌تیم) در رباط کریم و شهرستان قدس خبر داد.
 
سرهنگ مهرداد امیدی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح خبر انهدام شبکه هرمی (ال‌تیم) در رباط کریم گفت: چندی پیش مردی با مراجعه به پلیس آگاهی تبریز عنوان کرد که پسرش که برای کار به تهران آمده است، مفقود شده است.
 
وی با بیان اینکه این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که پسرش پس از آمدن به تهران و اخذ مبلغ هفت میلیون تومان با آنان تماس نگرفته است، گفت: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که دو ماه از پسرش که برای کار به تهران آمده خبری ندارد.
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پس از ثبت اظهارات این مرد پرونده‌ای تحت عنوان «فقدانی» پیش روی کارآگاهان پلیس آگاهی گشوده شد گفت: کارآگاهان سرنخی از حضور پسر شاکی در شهرستان رباط کریم یافتند.
 
وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به رباط‌کریم رفته و در بررسی از منزلی که این فرد در آن سکونت داشت، پسر شاکی به همراه شش نفر دیگر را می‌یابند گفت: بررسی کاراگاهان نشان داد که این افراد در قالب شرکت هرمی فعالیت می‌کنند.
 
امیدی با بیان اینکه پسر شاکی در اظهارات خود عنوان کرد که مدتی قبل با تماس یکی از دوستانش به بهانه کار به تهران آمده است، گفت: بر اساس اظهارات این فرد مدتی بعد دوستانش از وی درخواست سرمایه می‌کنند که او نیز مبلغ هفت میلیون تومان از پدرش دریافت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات پسر شاکی وی به همراه شش نفر دیگر در خانه زندانی شده و اجازه خروج از خانه را ندارند گفت: بررسی‌ها نشان داد که این افراد که فعالیت هرمی دارند تحت عنوان (ال‌تیم) به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
امیدی با بیان اینکه با کسب این سرنخ تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی دیگر اعضای احتمالی این شبکه‌هرمی آغاز شد گفت: کارآگاهان در بررسی توانستند دو آدرس فعالیت این شرکت را در شهرستان قدس بیابند که با اخذ نیابت قضایی هر دو منزل را مورد بررسی قرار داده که در بررسی شرکت اول هرمی، ۶۰ تن و در بررسی شرکت دوم هرمی ال‌تیم ۱۶ تن را دستگیر کردند.
 
وی با بیان اینکه تحقیقات ادامه داشت تا اینکه آدرس دیگر از شرکت ال‌تیم در رباط کریم یافت شد گفت: ۱۱ تن نیز در این شرکت دستگیر شدند و ۴ دفتر این شبکه گلدکوئیست که محل اقامت آنان نیز بود پلمب شد.
 
وی با اعلام خبر دستگیری ۴۰ عضو شرکت هرمی ال‌تیم گفت: در بررسی از این شرکت‌ها تعداد زیادی لوح فشرده، جزوه و سی دی‌های تبلیغاتی جذب در این شرکت کشف و ضبط شد.
 
امیدی با بیان اینکه شرکت‌های هرمی پس از ضربات سختی که از پلیس دریافت کردند در حال حاضر در حاشیه شهر و با طرح ترفندهای خاص همچون جذب بازار کار جوانان را به سمت و سوی خود می‌کشند گفت: جوانان باید دقت داشته باشند که در چه محیطی و با چه هدفی به فعالیت می‌پردازند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.