دستگیری دختر جوان سردسته باند دزدی

دو خواهر و دو برادر که به خانه مرد ثروتمندی دستبرد زده بودند بعد از دستگیری دختری ۲۴ساله را به عنوان سردسته باند معرفی کردند.
ممتازنیوز: دو خواهر و دو برادر که به خانه مرد ثروتمندی دستبرد زده بودند بعد از دستگیری دختری ۲۴ساله را به عنوان سردسته باند معرفی کردند.

مردی اواخر ماه گذشته با مراجعه به کلانتری نیاوران از دستبرد به منزلش خبر داد و به ماموران گفت: «دو مرد و دو دختر جوان ساعت ۱۶ روز ۲۰ تیر، به بهانه خرید وسایل قدیمی – تزیینی وارد منزلم شدند، با تهدید چاقو و قمه دست و پایم را بستند و مرا در یکی از اتاق‌ها زندانی کردند.

آنها پس از سرقت خودرو پژو ۲۰۶ و همچنین اموال داخل گاوصندوقم شامل دو قاب ساعت مچی طلا، وجه نقد، دلار، یورو، اسناد مالکیت سه باب منزل مسکونی، دفترچه حساب‌های بانکی، تعدادی سکه طلا و نقره و همچنین چند تخته قالیچه دستباف، فرار کردند.»

بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه یک تهران بعد از اینکه در جریان این دزدی قرار گرفت به کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی دستور داد در این رابطه تحقیق کنند. مالباخته پس از حضور در پایگاه پلیس آگاهی توضیح داد: «شغل من خرید و فروش اجناس قدیمی و تزیینی خانگی است و مغازه‌ای در محدوده میدان تجریش دارم.

چند روز پیش از سرقت، دو دختر جوان با مراجعه به مغازه خواستار تعدادی وسایل تزیینی قدیمی شدند و قرار شد برای دیدن تعدادی از وسایل به خانه‌ام بیایند. آن دو روز حادثه همراه دو مرد حدودا ۲۵ و ۳۰ساله که به عنوان نامزدهایشان معرفی کردند، وارد خانه من شدند و به محض ورود با تهدید چاقو و قمه مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند و مجبورم کردند داخل یکی از اتاق‌ها بروم.

آنها کلید گاوصندوق را خواستند و من نیز از ترس جان خود محل کلید گاوصندوق را گفتم و آنها دزدی را انجام دادند. پس از گذشت نزدیک به یک شبانه‌روز، اعضای خانواده‌ام که از چند روز قبل به سفر رفته بودند، به خانه آمدند و مرا با دست و پای بسته در اتاق پیدا کردند.»

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سارقان اطمینان یافتند آنها از موضوع مسافرت اعضای خانواده مالباخته خبر داشتند و با استفاده از اطلاعات دقیق درخصوص محل کار و همچنین وجود اموال باارزش در خانه طعمه‌شان این دزدی را انجام داده‌اند.

ماموران در ادامه رسیدگی به پرونده، با انجام تحقیقات از اعضای خانواده فروشنده عتیقه اطلاع پیدا کردند یکی از دختران مالباخته از حدود یک سال پیش با دختری به نام «شقایق» ارتباط دوستانه پیدا کرده و طی این مدت، شقایق به محل سکونت آنها مرتب تردد داشته اما در طول چند روز گذشته و برخلاف قراری که با دختر مالباخته داشت، به خانه او نرفته و پس از زمان سرقت نیز پاسخگوی تماس‌های مکرر دختر مالباخته نبوده است.

محل سکونت شقایق در غرب تهران شناسایی و این دختر ۲۴ساله در اولین روز مرداد دستگیر شد. او که ابتدا ادعا می‌کرد از ماجرای دزدی بی‌اطلاع است در ادامه دو خواهر به اسامی مرضیه (۲۴ساله) و مریم (۲۲ساله) را به عنوان دو نفر از سارقان معرفی کرد و مالباخته با دیدن عکس‌های دو خواهر آنها را به عنوان سارق مورد شناسایی قرار داد. به این ترتیب سه روز بعد آن دو در شهرک قدس بازداشت شدند و پس از مواجهه حضوری با شاکی پرونده به جرم‌شان اقرار کردند و گفتند پیشنهاد سرقت توسط شقایق مطرح شد.

این دو خواهر پس از اعترافات خود اظهار داشتند شقایق به آنها اطمینان داده بود آنها فقط با یک‌بار سرقت به پول زیادی دست پیدا خواهند کرد و با این وسوسه آنها را راضی کرد تا با همدستی دو برادر به اسامی عسگر (۳۰ساله) و حسن (۲۷ساله) که از مدتی پیش با آنها آشنا شده بودند، دزدی را انجام بدهند.

کارآگاهان با شناسایی هویت دو برادر محل‌های تردد آنها را در منطقه سعادت‌آباد زیر نظر گرفتند و روز ششم ماه جاری آن دو را مشاهده کردند. متهمان با وجود دستور ایست کارآگاهان قصد فرار از محل را داشتند که ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح، حسن را از ناحیه پا هدف گلوله قرار دادند و برادر وی را نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند و معلوم شد اموال مسروقه در مخفیگاه عسگر واقع در رودهن نگهداری می‌شود به همین دلیل آنجا مورد بازرسی قرار گرفت و اموال دزدی پیدا شد.

تمامی متهمان این پرونده فعلا در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۹۹ نفر   |   تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , اخبار مهم, باند سرقت, حوادث


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.