دستگیری سارق اینترنتی عابربانک در مشهد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی گفت: سارقی که با بدست آوردن شماره حساب و رمز دوم عابر بانک یک شهروند حساب وی را خالی کرده بود دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، سرهنگ سید محسن عرفانی اظهار کرد: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی‌اش، کارشناسان پلیس فتا بلافاصله تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد فرد مالباخته در خریدهای اینترنتی به جای استفاده از صفحه کلید مجازی اطلاعات حساب خود را از طریق صفحه کلید عادی وارد کرده که فرد کلاهبردار با سوء‌استفاده از اطلاعات حساب فرد مالباخته در فرصتی مناسب از طریق اینترنت حساب وی را خالی کند.

کارشناسان پلیس فتا بلافاصله با استعلامات انجام گرفته از مبادی ذی‌ربط و تحقیقات فنی متهم را طی مدت کوتاهی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مقامات قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ عرفانی گفت: در بازجوئی‌های به عمل آمده در ابتدا متهم منکر هر گونه سرقتی بوده ولی با مشاهده دلایل و شواهد فنی پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف و با تشکیل برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: در خریدهای اینترنتی از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنید و رمز دوم خود را پس از هر چندبار استفاده بصورت مرتب تغییر دهید.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.