دستگیری عامل ارسال پیامک قرص مرگ‌آور

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دستگیری عامل ارسال پیامک استامینوفن مرگ آور، در یکی از استانهای کشور خبر داد.

دکتر عباس زارع نژاد اظهار داشت: یکی از عوامل ارسال پیامک کذب داروی مرگ آور مشابه استامینوفن، در یکی از استانهای کشور دستگیر شده است که جزئیات این شناسایی و دستگیری، بزودی توسط مراجع ذی ربط اطلاع رسانی خواهد شد.

این در حالی است که از روز قبل پیامکهای مشکوکی برای هموطنان ارسال می شد مبنی بر اینکه دارویی مشابه استامینوفن وجود دارد که مرگ آور است. در همین حال وزارت بهداشت اعلام کرد که هیچ دارویی مشابه استامینوفن که مصرف آن خطرناک باشد در کشور وجود ندارد و شایعاتی که اخیراً با ارسال گسترده پیامک‌هایی به هم‌وطنان مبنی بر به کما رفتن و مرگ‌آور بودن این دارو متشر شده است از اساس تکذیب می‌شود. در ادامه این اطلاعیه از هموطنان خواسته شده است هرگونه اطلاع‌یابی در زمینه محصولات دارویی و غذایی را از طریق رسانه‌های جمعی و یا ارگان‌های ذیصلاح استعلام نمایند و به شایعات این چنینی توجه نکنند.
دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز اظهارداشت: در این پیامکها نامهای مختلفی به عنوان داروهای مشابه استامینوفن همچون “دگلوفین” عنوان شده است که اصلا چنین دارویی در کشور وجود ندارد. وی با تاکید بر دروغ بودن چنین خبرهای، تصریح کرد: داروی استامینوفن با نامهای تجاری مختلفی در داروخانه های کشور وجود دارد، که هیچ کدام از آنها مشکلی ندارند و همگی مورد تایید وزارت بهداشت می باشند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.