دستگیری مجرمان با استفاده از پلی‌‌استیشن!

۱فروردین ۱۳،

چگونه با استفاده از یک پلی استیشن ویتا می‌توان یک مجرم را دستگیر کرد؟
مشرق؛ یک مستند تلویزیونی در ژاپن نمایش داد که چگونه، با استفاده از یک پلی استیشن ویتا می‌توان یک مجرم را دستگیر کرد.
اخیراً یک برنامه مستند تلویزیونی(Reality show) که در کشور ژاپن پخش می گردد، نشان داد که پلیس های ژاپنی چگونه به وسیله پلی استیشن ویتا(Playstation Vita) به برخورد و دستگیری با مجرمان می پردازند.
این برنامه که در ژاپن با نام “Gekiroku: Keisatsu Micchaku 24ji” شناخته می‌شود، شباهت بسیاری به مستند پلیس‌ها(COPS) در آمریکا دارد. در قسمتی که اخیرا پخش شد، موضوع برنامه در مورد جرائم سایبری در شهر فوکواوکا(Fukuoka)واقع در جنوب ژاپن بود. پلیس سایبری این کشور به دنبال یک مجرم سایبری است که گویا به چندین حساب مختلف دستبرد زده است.
در قسمتی از ماجرا افسران پلیس به دنبال یافتن سیگنال های “Wi-Fi” می باشند و به دنبال آن مجبور به استفاده از “دستگاهی برای بررسی ارتباطات” Wi-Fiمی شوند. این دستگاه در واقع همان پلی استیشن ویتا کنسول دستی سونی است. در واقع ویتا در یافتن سیگنال های Wi-Fi قدرت بالایی دارد به طوری که به نظر یک پایگاه اینترنتی خبری ژاپنی با نام “GetNews” شاید ویتا مخصوص این کار ساخته شده است؛ چرا که این دستگاه در پیدا کردن سیگنال های Wi-Fi از سایر اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها بسیار قوی تر است.
درواقع به نظر بعضی مخالفین، ویتا برای سونی حکم یک دستگاه بی ارزش را دارد. اما نکته مهم این است که در این برنامه، پلیس‌ها با هیچ اسمی به جز چک کننده‌ی وای فای(Wi-Fi checker) این دستگاه را صدا نمی کنند.
گفتن این مطلب بسیار مهم است که در طراحی کنسول‌های دستی معمولاً از بهترین و به روز ترین سیستم‌های روز دنیا، یا حتّی تکنولوژی‌های آینده بهره برده می‌شود، تا فضای بهتری برای بستر سرگرمی در این کنسول‌ها ساخته شود. کنسول سونی یعنی ویتا علاوه بر موارد فوق از سخت‌افزار بسیار قوی در قسمت پردازش خود برخوردار است که توانایی پردازش بازی‌های نزدیک به کنسول خانگی پلی استیشن ۳ با جزئیات بالا را برخوردار است. علاوه بر این کنسول، کنسول ۳DS رقیب سونی یعنی نینتندو، به عنوان اولین نمایشگر ۳D بدون عینک، از سال ۲۰۱۱ در بازارها عرضه شده که شاهدی بر این مدعاست.
در کنار این‌ موارد باید دانست که پلیس سایبری کشورها علاوه بر استفاده از تکنولوژ‌ی‌های روز برای دستگیری مجرمان، با ساخت چنین مستندهایی افکار عمومی و مخاطبان خود را از قدرت خود در برخورد با متخلفین و مجرمین آگاه می‌سازند و به نوعی بازدارنده‌اند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.