دستگیری نوجوان ۱۲ ساله‌ای که داستان‌های غیراخلاقی می‌نوشت

۲۸ آبان ،

126-9.jpg

رییس پلیس فضا و تبادل اطلاعات استان اصفهان از بازداشت یک نوجوان ۱۲ ساله به اتهام راه‌اندازی پایگاه اینترنتیی در حوزه جرایم اینترنتی خبر داد و گفت: این نوجوان سبب اصلی این کار را تأثیر تماشای برنامه‌های ماهواره روی خود عنوان کرد.

به گزارش تفسیری سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، سرهنگ ستار خسروی در تشریح این خبر گفت: کارشناسان در حوزه جرایم اینترنتی، پایگاه اینترنتیی که اقدام به درج داستان‌های غیراخلاقی می‌کرد را شناسایی و پس از مسدودکردن این پایگاه اینترنتی، دستگیری گرداننده آن را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌ها در فضای مجازی و جمع‌آوری اسناد و مدارک الکترونیکی مستند، مشخص شد گرداننده اصلی این پایگاه اینترنتی نوجوانی ۱۲ ساله به نام «آرش-ع» است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: این نوجوان در تحقیقات انگیزه خود را کنجکاوی و جذابیت عنوان کرد و بیان داشت که یکی از عوامل اصلی که او را به این سمت سوق داده تأثیر تماشای برنامه‌های ماهواره است.

خسروی با بیان اینکه این نوجوان مجرم همراه با مدارک و مستندات قانونی به دادسرا تحویل داده شد، به خانواده‌ها اخطار داد: فضای مجازی در عین حال که می‌تواند مفید و سازنده باشد خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای کاربران به خصوص جوانان و نوجوانان به همراه دارد که والدین باید هوشیار بوده و با افزایش سواد دیجیتالی خود، نظارت بیشتری بر فعالیت‌های فرزندان در فضاهای مجازی داشته باشند و آنان را در ورود به فضاهای سایبری همراهی کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.