دستگیری هکری که پایگاه اینترنتی بانک را جعل کرد!

۱۸م آذر ،

بینا- رییس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری جوان تهرانی که اقدام به جعل پایگاه اینترنتی بانک و سرقت اطلاعات حساب مشتریان کرده بود، خبرداد.
سرگرد امیری در تشریح جزئیات این خبر گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب وی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.
رییس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: بنابر اظهارات شاکی وی تنها از طریق اینترنت شخصی برای کنترل صورت‌حساب‌های بانکی و انتقال وجه استفاده می‌کرد.
امیری افزود: در بررسی و تحقیقات مشخص شد که متهم با ایجاد صفحات جعلی و مشابه یکی از بانک‌ها، اطلاعات حساب مشتریان را سرقت کرده و در فرصتی مناسب از آنها سوءاستفاده می‌کرد.
وی گفت: متهم در تهران دستگیر و پس از ملاحظه مستندات به جرم خود اعتراف کرد.
امیری در پایان ذکر کرد: سارقان نوین یا همان هکرها، یک پایگاه اینترنتی را از نظر ظاهری کاملا مشابه پایگاه اینترنتی‌های بانک طراحی کرده و ضمن فریب اشخاص، اطلاعاتشان را سرقت می‌کنند و به طبع آن حساب فریب خوردگان خالی می‌شود.
وی ادامه داد: هکرها هر چقدر هم با مهارت باشند، بازهم تشخیص پایگاه اینترنتی‌های تقلبی چندان دشوار نیست. کافی است آدرس پرداخت الکترونیک بانک خود را به درستی بشناسید. چرا که هیچ هکری نمی‌تواند آن را سرقت کند.
امیری خاطرنشان‌کرد : یکی از راه‌های تشخیص پایگاه اینترنتی‌های فیشینگ هم در قسمت URL پایگاه اینترنتی کاملا واضح است، حتما دقت داشته باشید که در کنار آدرس پایگاه اینترنتی عبارت //:https ذکر شده باشد و کارشناسان وجود علامت قفل مانند در کنار صفحات آدرس اینترنتی را هم در تشخیص اعتبار پایگاه اینترنتی موثر می‌دانند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.