دستگیری گسترده عوامل شهرداری وشورای شهر/ دستور مهم لاریجانی درباره زندانی شدن بدهکاران

احتمال اعدام ۶ ایرانی دیگر/ممنوعیت تبلیغات مشروبات الکلی/افشای مداخلات « ام آی سیکس» در برنامه هسته‌ای ایران و…از مهمترین اخبارویژه روزنامه های پنجشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن،  اخبار ویژه روزنامه ها امروز  پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

انصراف چهار نهاد آموزش عالی دیگر از حضور در کنفرانس ترکیه

افشاگری روزنامه کیهان از ماهیت صهیونیستی «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران شناسی» که هفته آینده در ترکیه برگزار می شود، همچنان با واکنش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور روبروست.

هفته گذشته پس از نامه «انجمن حکمت و فلسفه» مدیر روابط عمومی «دانشگاه الزهرا» نیز در نامه دیگری اعلام کرد که اساتید این دانشگاه پس از اطلاع از ماهیت صهیونیستی «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران شناسی» در اسلامبول به صورت داوطلبانه از شرکت در آن اعلام انصراف کرده اند.

در تازه ترین واکنش، مدیران روابط عمومی «دانشگاه تربیت مدرس» و «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» نیز در نامه های جداگانه ای به مدیر مسئول روزنامه کیهان اعلام کردند که اساتید و اعضای هیات علمی این دو نهاد نیز از حضور در «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران شناسی» در ترکیه انصراف داده اند و در این همایش صهیونیستی که سلطنت طلبانی مانند «تورج اتابکی» و مبلغان بهائیت مانند «محمد توکلی طرقی» (دبیر فصلنامه ایران نامه وابسته به بنیاد اشرف پهلوی) از صحنه گردانان آن هستند، حضور نمی یابند. متن کامل دو نامه «دانشگاه تربیت مدرس» و «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» به شرح زیر است؛

با سلام و تحیت؛

به اطلاع می رساند بیست و چهارم تیرماه جاری خبری در یکی از صفحات آن روزنامه مبنی بر حضور یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در نهمین «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران شناسی» درج گردیده بود.

ضمن تقدیر از آن روزنامه وزین به اطلاع می رساند، دانشگاه تربیت مدرس و اعضای هیات علمی آن تابع سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و در هر کنفرانس و همایش علمی ای که مرتبط با صهیونیست ها باشد همکاری نخواهد کرد. براساس اطلاعات موجود یکی از اساتید این دانشگاه، پس از اطلاع از ارتباط «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران شناسی در استانبول» با رژیم صهیونیستی، پیش از این به صورت مکتوب عدم حضور خود را به مسئولان این کنفرانس اعلام نموده است. بر همین اساس دانشگاه تربیت مدرس ضمن تکذیب حضور وی در این کنفرانس، مراتب بیزاری و انزجار خود را از کنفرانس هایی از این دست که با هدف بسط و توسعه مطامع صهیونیست ها برگزار می شود، اعلام می نماید.

علی معینی بادی

مدیر روابط عمومی

باسلام و احترام

نظر به درج خبری در آن روزنامه مبنی بر شرکت اساتیدی از این پژوهشگاه و چندین مرکز علمی کشور در کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران شناسی که به استناد خبر منتشر شده آن روزنامه دارای ماهیتی صهیونیستی می باشد، موارد زیر به استحضار می رسد.

شرکت در کنفرانس های علمی از سوی اساتید و یا اعضا هیات علمی در هر مرکز علمی و دانشگاهی مستقیما از طرف خود آنها صورت می گیرد و به منزله مشارکت آن مرکز علمی در آن کنفرانس نمی باشد. لذا تعدادی از اساتید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز با موضوعاتی کاملا علمی و ازجانب خودشان در این کنفرانس شرکت کرده بودند.

اساتید و اعضا هیات علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها اندیشمندانی هستند که به کار علمی و پژوهشی مشغول هستند و در بسیاری از موارد از پشت پرده های احتمالی برخی از اینگونه کنفرانس ها مطلع نیستند. بنابراین همانند هر کنفرانس علمی دیگری با هدف و نیتی کاملا دانشگاهی در آن شرکت می کنند. مسلما حضور اساتید و اعضا هیات علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور در کنفرانس مذکور نیز با همین رویه و منطق صورت پذیرفته است. با این حال با توجه به اطلاع رسانی شایسته آن روزنامه در این باره، شرکت کنندگان این پژوهشگاه در این کنفرانس بصورت داوطلبانه از حضور و شرکت در آن انصراف دادند.

اسماعیل رمضانی

مدیر روابط عمومی

اصلاح طلبان بالاخره باید جام زهر عدول از ادعاها را سر بکشند

تقلای اصلاح طلبان برای بازگشت به فضای سیاسی و انتخابات با اعتراض موتلفان آنها در میان اپوزیسیون و حامیان فتنه سبز مواجه شده است. این در حالی است که یکی از اصلاح طلبان حامیان کروبی تصریح کرده اصلاح طلبان چاره ای جز نوشیدن جام زهر و عدول از برخی ادعاها و مواضع ندارند.

شبکه بالاترین در مطلبی به قلم یکی از حامیان کروبی (سایت سیاست در سایه) نوشت: برخی از دوستان نمی دانم به چه دلیل نمی خواهند اصلاح طلبان دوباره به صحنه برگردند و در زمانی که بیش از گذشته ما نیازمند اتحاد هستیم متاسفانه می شنویم عده ای چوب لای چرخ اصلاحات می کنند بدون اینکه واقعیت های جامعه و معذوریت هایی که جبهه اصلاحات دارند را درک کنند و مدام با عینک بدبینی به مسائل نگاه می کنند. جناب آقای عبدی اخیرا مقاله ای را که در جرس منتشر کردند از این دست نگاه های غیرمنصفانه است ایشان بفرمایند که کجا اصلاحات دچار دوگانگی راهبردی شده است تا دیگران هم متوجه شوند؟ اصلاح طلبان در سه سال گذشته ضربه ای که از خود تحریمی دیده اند خیلی بیشتر و مخرب تر از فوائد آن بوده است.

نویسنده با بیان اینکه «تقسیم کار میان جنبش سبز و اصلاح طلبان از اساس اشتباه است چرا که جنبش سبز شاخه ای از اصلاحات است» اضافه کرد: به قول استاد بزرگوار آقای انصاری که گفتند این بار نوبت اصلاح طلبان است، این موضع بهترین و راهبردی ترین موضع برای اصلاح طلبان است و زمانی که بزرگان ما تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات گرفته اند با اظهارنظرهای بی مورد نباید در مسیر اصلاح طلبی خلل ایجاد کرد ما می توانیم با تکیه بر ظرفیت های قانون اساسی و نیرو های عظیم وفادار و حامی اصلاح طلبان در داخل و نظر مساعد دولت های خارجی و بویژه غرب نسبت به اصلاح طلبان از این رهگذر و فرصت تاریخی استفاده کنیم.

وی می افزاید: برای اینکه از تبلیغات سوء اقتدارگرایان در امان بمانیم و به جایگاه قبلی دست پیدا کنیم چاره ای نداریم جز اینکه از برخی از ادعاها و شعارهای قبلی خود عدول کنیم و به همان اصلاحات قبل از انتخابات سال ۸۸ رجوع کنیم هر چند می دانم که این کار برای بزرگان ما بسیار سخت و دشوار است و به مثابه جام زهریست که ناگزیر باید یک نفر آن را سر بکشد و سرزنش ها و دلخوری های نیروهای درون سازمانی و شماتت رقبا و دشمنان بیرون سازمانی را نیز به جان باید خرید تا بتوانیم آب رفته را به جوی بازگردانیم.

همزمان منتجب نیا در مصاحبه با ایسنا گفته است: تلاش می کنیم حزب اعتمادملی بتواند درون نظام، به نظام و ملت و انقلاب خدمت کند.

منتجب نیا اظهار داشت: تلاش ما برای آغاز فعالیت حزب اعتمادملی این است که روزنامه رفع توقیف و سایت رفع فیلتر شود، تا حزب بتواند درون نظام و در چارچوب اساسنامه خود به نظام، ملت و انقلاب خدمت کند. حزب اعتماد ملی با برخی گروه ها و احزاب اصلاح طلب از این جهت متفاوت است که، اعلام انحلال نشده است و بارها از سوی وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام شده است که حزب اعتماد ملی می تواند فعالیت کند.

اما بر خلاف این مواضع، اغلب رسانه های حامی فتنه سبز، طی روزهای اخیر اصلاح طلبان را به خاطر تلاش برای تغییر فاز و خروج از بن بست مورد حمله و تخطئه قرار داده اند. سایت کلمه که از سوی شورای هماهنگی سبز (اردشیر امیرارجمند ) به روز می شود، مدعی «پروژه تولید اصلاح طلبان بدلی از سوی حکومت» شد و به اصلاح طلبانی که مایل به حضور در انتخابات هستند حمله کرد. کلمه ضمن حمله به برخی احزاب اصلاح طلب، نوشت: شرکت در یک بازی انتخاباتی از قبل تعیین شده، چیزی جز نقض غرض نیست.

کلمه، اصلاح طلبانی چون جهانگیری، عارف، انصاری و نجفی را که خواستار حضور در انتخابات شده و بعضا از آنها به عنوان نامزد یاد شده، به عنوان افراد بدلی که بین جنبش سبز اختلاف افکنی می کنند یاد کرد.

در این میان وب سایت رادیو زمانه در تحلیلی خاطرنشان کرد: شانس موفقیت جنبش سبز با استفاده از فرصت انتخابات بسیار اندک است. حاکمیت اراده اصلاحات ندارد. شانس ایجاد فرصت در انتخابات پیش رو بسیار اندک است در حالی که عواقب منفی آن مانند عمیق تر شدن شکاف در اردوگاه دموکراسی خواهان و سرخوردگی های بیشتر را نمی توان دست کم گرفت.

علی کشتگر از سران گروهک فدائیان خلق نیز از طریق سایت گویانیوز به اصلاح طلبانی چون محمد و محمدرضا خاتمی حمله کرد و نوشت: برخی اصلاح طلبان در هماهنگی با حاکمیت درصدد دور زدن موسوی هستند. باید دید آقای محمدرضا خاتمی چگونه وکالت آن هزار نفری را که نظام به آنها حساس است و باید گوشه نشینی اختیار کنند به دست آورده که از طرف آنها قول می دهد؟ آیا آنها همان اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و دفتر تحکیم و امثال کروبی و موسوی و تاج زاده نیستند؟

رضا خاتمی اخیراً گفته بود: «ما می آئیم تضمین می کنیم که مثلاً اگر نسبت به این پانصد نفر، هزار نفر حساسیت وجود دارد ما قول می دهیم این ها در انتخابات شرکت نکنند. اما بقیه را بگذارید بیایند».

کشتگر در واکنش به این قبیل مواضع می نویسد: برخی از اصلاح طلبان درصدد کوتاه آمدن از مطالبات حداقلی و پایین آوردن سطح آن هستند، حاکمیت می خواهد عده ای اصلاح طلب در انتخابات شرکت کنند، کسانی که با سران فتنه یعنی موسوی و کروبی و زندانیان تعیین تکلیف کرده و حساب خود را از آنان جدا کرده باشند. هدف از این نقشه تبدیل اصلاح طلبان به شریک کوچک و تحقیر شده و نابود کردن جنبش سبز از راه ایجاد شکاف و تفرقه در میان فعالان این جنبش است. برای عملی کردن این نقشه باید عده ای از اصلاح طلبان حساب خود را از موسوی، کروبی و سایر زندانیان سیاسی (سران فتنه) جدا کنند. به نظر می رسد که حاکمیت برای پیاده کردن این نقشه به مواضع دو پهلو و لغزنده محمد و محمد رضا خاتمی امید بسته است. محمد خاتمی هر چند که هنوز مواضع خود را برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده علنی نکرده، اما تجربه زمامداری ۸ ساله آقای خاتمی، برداشت تسلیم طلبانه و منفعلانه او را از اصلاح طلبی به نمایش گذاشت.

کشتگر در پایان نوشت: آقایان خاتمی وقتی که هم دولت و هم مجلس را در اختیار داشتند، تسلیم حاکمیت شدند، حالا با تلاش برای تبدیل نشدن به زائده کوچکی از قدرت چه دردی از دردهای ما را دوا خواهند کرد.

گویانیوز در تحلیل دیگری با اشاره به اخراج اصلاح طلبان از حاکمیت و پرداخته شدن هزینه این اخراج از سوی حاکمیت نوشت: حاکمیت چرا باید بعد از پرداخت آن هزینه، دوباره بپذیرد که اصلاح طلبان به قدرت برگردند.

این رسانه وابسته به اپوزیسیون افزود: می تواند با گذاشتن شرط «موضع گیری در مقابل فتنه» که این روزها از زبان برخی عناصر نظام مطرح می شود ترک ایجاد شده در بدنه جنبش سبز را که با رأی دادن خاتمی نمایان شد به شکافی عظیم بدل کند. با وجود چنین شرطی در واقع اصلاح طلبان بدون لجن مالی کردن خود نمی توانند در انتخابات شرکت کنند. در چنین شرایطی هر گروهی از اصلاح طلبان که بخواهند در انتخابات شرکت کنند ناچار به موضع گیری در برابر عملکرد گذشته و «فتنه ۸۸» و به تبع برانگیختن واکنش سبزها خواهد شد. اصلاح طلبان نباید سبب خودسوزی سیاسی در جنبش سبز شوند.

همچنین شبکه بالاترین در نوشته ای تصریح کرد: چند وقت پیش آقای خاتمی صحبت از تندروی برخی نیروها در داخل و خارج کرد ولی معلوم نیست مفهوم تندروی مد نظر آقای خاتمی چیست؟ یا عده ای شرکت نکردن و تحریم انتخابات را انفعال دانستند آیا واقعاً تحریم انتخابات انفعال بود؟ شرکت در انتخابات با وضعیت فعلی خودکشی سیاسی است.

آمریکا حاضر نیست به خاطر تشویش اسرائیل خودکشی کند

واشنگتن نمی تواند به اسرائیل اجازه دهد که به واسطه اضطراب خود و تشویق به حمله نظامی علیه ایران، توازن میان سود و زیان آمریکا در خاورمیانه را به هم بریزد.

پژوهشگر انستیتو مطالعات استراتژیک لندن ضمن بیان این مطلب نوشت: دلایل شکاف متعددی میان آمریکا و اسرائیل وجود دارد. سران اسرائیل از حمله هوایی به ایران دفاع می کنند اما آمریکا از یک سو در قواعد بین المللی سهم دارد و از سوی دیگر، تجربه این کشور درباره جنگ پیش گیرانه تجربه ای تلخ است. دولت فعلی ایالات متحده از جهات مختلفی می تواند در نظر بگیرد که به خاطر اقدام پیش گیرانه علیه تهدید عراق قدرتش تا حدود بسیاری تحلیل رفته است و اکنون مشخص است، آنچه تهدید از سوی عراق خوانده می شد در واقع بسیار خیالی تر و دور دست تر از ادعاها بود.

دانا آلین در «استراتژی و سیاست جهانی» نوشت: اسرائیل کمتر از آمریکا نگران عواقب یک حمله هوایی است که می تواند منجر به خروج ایران از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و اخراج بازرسان آژانس از ایران شود.آمریکا عدم دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات ایران، کشیدن سیم ضامنی است که توانایی بالقوه هسته ای را به سلاحی بالفعل تبدیل می کند.

وی تصریح کرد: با این وصف اصلاً غافلگیر کننده نیست که آمریکا برای درگیر شدن در یک جنگ پیش گیرانه جدید حتی به صورت غیرمستقیم بی میل باشد. یک سال پیش انتشارات دانشگاه آکسفورد کتابی را منتشر کرد با عنوان «بحران ششم؛ ایران، اسرائیل، آمریکا و شایعات جنگ» که من یکی از دو نویسنده کتاب بودم. ما در این کتاب تلاش کردیم تا تعادلی میان سود و زیان یک حرکت نظامی علیه ایران برقرار کنیم و اکثر پیش بینی های ما به نتایج منفی ختم شدند و آن نتایج از نظر من هنوز به همان اندازه صحیح است که در زمان نگارش بود. البته اسرائیلی ها این موضوع را انکار نمی کنند که حمله به ایران می تواند تبعات ناخوشایندی داشته باشد.

دانا آلین در این تحلیل تأکید کرد: به طور کلی دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که طرح حمله به ایران موفقیت آمیز خواهد بود. چنان که ما در کتاب بحران ششم بحث کرده ایم طنز تلخ این است که اسرائیلی ها به احتمال زیاد نخواهند توانست جلوی دست یابی ایران به تسلیحات هسته ای را بگیرند. برنامه ایران ممکن است برای چند سال به تعویق بیفتد اما ایران تلاش هایش را دوچندان خواهد کرد و احتمالاً در شرایطی بسیار حساس تر از آنچه که قبلاً با آن مواجه بودیم موفق خواهند شد.

پژوهشگر انستیتو مطالعات استراتژیک لندن سپس به اختلاف دیگر میان آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: اسرائیل بر آن نیست که میان سلاح اتمی بالفعل و توان بالقوه هسته ای برای مقاصد صنعتی و غیرنظامی تمایز قائل شود، اما دولت اوباما گمان می کند که این تمایز بسیار مهم است . دیوید پترائوس رئیس سازمان سیا و جیمز کلاپر مدیر اداره اطلاعات ملی هر دو در ژانویه ۲۰۱۲ تصدیق کردند که دلیل قانع کننده مبنی بر اینکه تهران عزم خود را برای گذر از توان بالقوه هسته ای به بمب اتم جزم کرده است، در اختیار ندارند.

نویسنده می افزاید: خطوط قرمز آمریکا و اسرائیل متفاوت است. آمریکا پس از جنگ عراق و افغانستان به دنبال یافتن نقشی معتدل و قابل تحمل برای خود در خاورمیانه است. ماجرای عراق نشان داد که یک ابرقدرت اگر از محدودیت های خود پا فراتر بگذارد این مسئله هم برای ثبات بین المللی و هم برای منابع داخلی قدرت آن ابرقدرت مضر است. مسئله این است که اگر آمریکا بخواهد در مقابل هرگونه تهدید بالقوه از نقش خود به عنوان «پلیس جهان» استفاده کند، به راحتی وارد توالی بی پایانی از جنگ های پیشگیرانه خواهد شد.

روزنامه تهران امروز:

نجابت : خاتمی سوء مدیریت دارد

نجابت ، عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در واکنش به مواضع اخیر خاتمی درباره بیانیه‌های موسوی اظهار داشت: خاتمی مرد سیاست‌ورزی و ریاست‌جمهوری نیست و تعادل سیاسی‌اش را از دست داده است، در دوران اصلاحات نیز با مدیریت سوء وی مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شد. وی خاتمی را مهره سوخته خواند و ادامه داد: فتنه ۸۸ نتیجه مدیریت خاتمی و هم‌قطاران وی بود و نظام هم بارها نشان داده که قصد کمک به اصلاح‌طلبان را دارد اما آنان از این فرصت استفاده نمی‌کنند.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به سیاست نخ نما شده اصلاح‌طلبان اظهار داشت: خاتمی و یارانش با به راه انداختن دعواهای زرگری به دنبال ضربه زدن به نظام هستند. نجابت افزود: یکی از این سیاست‌ها ایجاد تفرقه میان اصولگرایان و دیگری معرفی کاندیدایی است که اصلاح‌طلبان می‌دانند که شورای نگهبان وی را رد صلاحیت می‌کند تا از این طریق مجددا آشوب دیگری را ایجاد کنند اما نظام و مردم اجازه تکرار فتنه ۸۸ را به آنان نخواهند داد. نجابت مطرح شدن مشایی به عنوان محبوبترین چهره سیاسی کشور را یک نظر سازی و بازی سیاسی جریان انحرافی نامید و گفت: در شرایطی که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، اینگونه خبرسازی‌ها به هیچ وجه نباید مسائل اصلی را تحت الشعاع قرار دهد.

بررسی آینده مدیران اجرایی در یک محفل غیر رسمی

جلسه ای با حضور برخی عناصر رده بالای اجرایی برای بررسی آینده سیاسی این افراد پس از پایان دولت دهم برگزار شده است. به گزارش محدوده،در این جلسه که با حضور برخی عناصر رده بالای اجرایی و تنی چند از استادان دانشگاه‌های داخلی و خارجی برگزار شده بر ضرورت کادرسازی تاکید و مصوب شده است که حدود ۲۰۰ نفر از نزدیکان این جریان برای ادامه تحصیلات بورس شوند.

همچنین برخی افراد راه اندازی حزب را پیشنهاد کرده‌اند که یکی از مدیران ارشد اجرایی با بیان اینکه احزاب درایران پای نگرفته و اقبال مردمی به آنها کم است،اظهار داشته است:ما باید به فکر تشکیلاتی باشیم که بتوانیم با توده مردم در ارتباط باشیم.

تغییر مجری انتخابات مبنای قانونی ندارد !

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر تغییر مجری انتخابات، گفت: این اظهارات مبنای قانونی ندارد. برخی از نمایندگان مجلس به دنبال طرح این ایده هستند که به جای دولت یک مجمع بی‌طرف متشکل از سه قوه، انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار کند. ماجرای تغییر برگزار کننده انتخابات هنگامی مطرح شد که شورای نگهبان بر اصلاح قانون انتخابات اصرار و اعلام کرد: بحث اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص قرار دارد. در عین حال محمدنجار معتقد است: اگر قرار باشد انتخابات را کسی یا جایی غیر از قوه مجریه برگزار کند، این باعث بحث تداخل قوا در امور یکدیگر می‌شود. وزیر کشور تصریح کرد:‌ وزارت کشور همه وظایف خود در خصوص انتخابات را انجام داده و در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم نیز هماهنگی‌های بسیار خوبی با شورای نگهبان دارد. بحث دیگری که محمدنجار به آن اشاره داشت تغییر استانداران بود. البته او اعلام کرد: ‌در این ارتباط هیچ بحثی نیست و ان‌شاء‌الله استاندار همدان نیز به زودی معرفی می‌شود. وزیر کشور همچنین به اعتراض‌هایی که درباره جدایی ری از تهران صورت می‌گیرد واکنش نشان داد. او می‌گوید جدایی ری از تهران در راستای خواسته مردم شهرستان ری صورت گرفته است. جالب‌تر آنکه نجار گفت: این تصمیم هدیه رئیس‌جمهور به مردم شهرستان ری است و به نفع آنها خواهد بود و ان‌شاء الله زمینه برای خدمت رسانی بیشتر به مردم این منطقه فراهم خواهد شد.

افشای مداخلات « ام آی سیکس» در برنامه هسته‌ای ایران

«جان سایر»، رئیس دستگاه اطلاعاتی بریتانیا، (MI6)، در یک اظهارنظر غیرمنتظره اعلام کرد که حکومت ایران تا ۲ سال دیگر به بمب اتمی دست پیدا خواهد کرد. به گزارش « محدوده»، این مقام اطلاعاتی که در جمع کارمندان و مدیران دولتی بریتانیا سخنرانی می‌کرد، همچنین اعلام کرد که ایران به‌واسطه اقدامات سیستم امنیتی بریتانیا، ۴ سال از دستیابی به بمب هسته‌ای عقب افتاده است و در غیر این صورت این کشور در سال ۲۰۰۸ به تسلیحات هسته‌ای مجهز شده بود. این مقام امنیتی جزئیات بیشتری از این اقدامات بیان نکرده است. «جان سایر» پیش تر در کسوت معاون «جک استراو»، وزیر امور خارجه سابق بریتانیا به همراه

وزیران خارجه فرانسه و آلمان برای بحث درباره پرونده هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۴ به تهران سفر کرده بود اما هیچ گاه با این قطعیت نسبت به دستیابی ایران به بمب هسته‌ای اظهارنظر نکرده بود.

روزنامه قدس:

انتقال آیت‌ا… النمر به بیمارستان امنیتی

مقامهای آل‌سعود آیت‌ا… نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی را از بیمارستان نظامی در الدمام به بیمارستان امنیتی در ریاض منتقل کردند.

همنوایی با نسل‌کشان در برمه

در ایامی که چندین هزار مسلمان میانماری زنده زنده سوزانده می‌شوند، یکی ازنشریات وابسته به اصلاح طلبان این قتل عام مردم را به روند حرکت میانمار به سمت دموکراسی نسبت داده است.

ممنوعیت تبلیغات مشروبات الکلی

قانون ممنوعیت تبلیغ مشروبات الکلی با هدف کاهش میزان مصرف انواع مشروبات در روسیه، اجرایی شد.

احتمال اعدام ۶ ایرانی دیگر

با اعدام ۱۸ ایرانی در عربستان سعودی به جرم قاچاق مواد مخدر، برخی خبرها از صدور حکم اعدام برای ۶ ایرانی دیگر حکایت دارد.به ادعای پلیس عربستان بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد مخدر از افراد ایرانی کشف شده است.

خراسان:

دستور مهم لاریجانی درباره زندانی شدن بدهکاران

در حالی که پیش از این بر اساس بند “ج” ماده ۱۸ آیین نامه نحوه اجرای محکومیت های مالی که فرد محکوم به پرداخت مبلغی تا زمان پرداخت آن پول یا اثبات اعسارش، به درخواست ذی نفع باید به زندان می رفت، آیت ا… آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه طی روزهای اخیر با صدور دستوری ضمن لغو این موضوع، دستور داده در صورتی که تمکن مالی فرد محکوم برای پرداخت مبلغ مورد نظر نزد قاضی دادگاه ثابت نشود، از حبس وی خودداری شده و چنانچه در زندان باشد، آزاد ‌شود.

تفکیک تسهیلات اعطایی به فرزندان جانبازان و شهدا توسط دولت

علی رغم آنکه بر اساس ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه تصریح شده که دولت به منظور استمرار، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تسهیلاتی را به ایثارگران، پدر، مادر، همسر و فرزندان شهداء و همچنین جانبازان، آزادگان و افراد تحت ‌تکفل آنان، ارائه می کند، گفته می شود بر اساس دستوری که اخیرا توسط یکی از مسئولان دولتی به دستگاههای اجرایی سراسر کشور ارسال شده، امتیازات قانونی پیش بینی شده برای فرزندان شهدا بر اساس ماده فوق، به فرزندان جانبازان تعلق نمی گیرد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

قطعی برق در روزهای گرم رمضان

* قطع مکرر برق در برخی از مناطق ماهشهر، مردم روزه‌دار این مناطق را به ستوه آورده است. عده‌ای از اهالی این مناطق با مراجعه به دفتر روزنامه جمهوری اسلامی در ماهشهر گفتند: گرمای بسیار شدید نزدیک به ۶۰ درجه و قطع مکرر برق که گاهی به ۴ تا ۵ ساعت نیز می‌رسد ما را کلافه کرده است. متأسفانه پی‌گیری‌ها از مسئولین اداره برق این شهرستان برای آگاهی از علت این خاموشی نتیجه‌ای در بر نداشته و موجب نارضایتی بیشتر مردم شده است. طی ۴۸ ساعت گذشته در چند منطقه تهران نیز قطع برق مشکلاتی را برای مردم پدید آورده و متأسفانه مسئولان مربوطه پاسخ روشنی به سؤالات مردم نمی‌دهند.

دستگیری گسترده عوامل شهرداری وشورای شهر

* از اراک خبر می‌رسد دستگیری‌های وسیعی در بخش امور شهری صورت گرفته که علیرغم گذشت بیش از ۱۰ روز درباره این واقعه اطلاع رسانی نشده است. خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اراک گزارش داد: این دستگیری‌ها که شامل شهرداری و شورای شهر می‌باشد به مسائل املاک مربوط می‌شود. عدم اطلاع رسانی در این زمینه موجب انتشار شایعات زیادی در شهر شده و زمینه را برای دامن زدن به بی‌اعتمادی و بدبینی نسبت به مسئولین توسط بدخواهان فراهم ساخته است. مناسب‌ترین راه برای مقابله با این وضعیت منفی، اطلاع رسانی صحیح است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.