دستگیری ۷ تفنگدار انگلیسی به اتهام قتل در افغانستان

وزارت دفاع انگلیس از دستگیری هفت تن از تفنگداران نیروی دریایی سلطنتی این کشور به اتهام قتل در سال ۲۰۱۱ در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هافینگتن پست، وزارت دفاع انگلیس همچنین اعلام کرد که در جریان رویداد سال ۲۰۱۱ میلادی تعدادی شبه‌نظامی کشته شده و به غیر نظامیان هیچ آسیبی وارد نیامده است.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است که هفت تن از تفنگداران نیروی دریایی سلطنتی این کشور که در این رویداد دخیل بودند توسط پلیس ارتش سلطنتی دستگیر شدند اما هویت این نیروها هنوز فاش نشده است. علاوه بر این وزارت دفاع انگلیس به این نکته اشاره کرد که این افراد در داخل خاک افغانستان دستگیر نشده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس همچنین ذکر شده که تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد و دستگاه قضایی انگلیس در مورد آن به تحقیق می‌پردازد.

گمان می‌رود که این اولین باری باشد که اعضای نیروی‌های نظامی و ارتش انگلیس به اتهام قتل یا رویدادهای مشابه در افغانستان دستگیر شده باشند. سال گذشته یکی از سربازان انگلیس به اتهام ضرب و شتم یک پسربچه ۱۰ ساله افغان با سرنیزه که در سال ۲۰۱۰ میلادی رخ داده بود به حبس محکوم شد.

انگلیس ۹۵۰۰ نیرو در افغانستان دارد و پس از آمریکا دومین اعزام کننده نیروهای خارجی به این کشور محسوب می‌شد. همچنین اگر نیروهای هر دو کشور در ولایت جنوبی افغانستان، هلمند مستقر هستند. همچنین حدود ۵۰۰ نیروی انگلیسی قرار است امسال و پیش از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.