دستیابی به هدف تعیین شده برای تولید نفت در سال ۲۰۲۲

۰۱ تیرماه ۱۳،

کارشناسان و مقامات نفتی عراق اعلام کردند: این کشور همچنان می‌تواند به هدف تعیین شده خود برای تولید نفت در سال ۲۰۲۲ دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از رویترز، کارشناسان نفتی عراق گفتند: به رغم اینکه تولید نفت عراق در نیمه اول امسال روی سه میلیون بشکه در روز ثابت مانده اما این کشور همچنان می‌تواند به هدف سه ملیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تعیین شده برای سال ۲۰۲۲ دست پیدا کند، اما هدفگذاری بلند‌پروازانه برای سال ۲۰۲۲ دور از دسترس خواهد بود.

مقامات عراقی گفتند: احتمال رسیدن عراق به سطح تولید ۴٫۵ میلیون بشکه در روز بدون در نظر گرفتن کردستان تا پایان سال ۲۰۲۲ به سبب مشکلات زیرساختی و لجستیکی بعید است.

بغداد برای سال ۲۰۲۲ تولید سه میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز را هدفگذاری کرده که سبب نگرانی رقبایی نظیر عربستان شده است.

هدف عراق در حال حاضر رسیدن به سطح سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان ماه دسامبر با تولید بیشتر از میادین جنوبی و افزایش تولید از این میادین است.

جبار اللعیبی از مشاوران سابق وزارت نفت عراق و رییس سابق شرکت نفت جنوب این کشور گفت: این هدف بالایی نیست و می‌توانیم ظرف امسال بدون دردسر به آن دست پیدا کنیم.

عراق پس از چند دهه تولید اندک به سبب جنگ و تحریم در سال ۲۰۱۰ پس از قرار‌داد با شرکتهای نفتی خارجی نظیر بریتیش پترولیوم، شل، اِنی و اکسون موبیل تولید نفت خود را افزایش داده است.

از آن زمان تاکنون تولید نفت عراق با ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش به سه میلیون بشکه در روز رسیده که به سبب افزایش تولید از میادین جنوبی رمیله، قرنه غربی یک و ذبیر است.

رییس اجرایی بریتیش پترولیوم که مسئول عملیاتهای بزرگ‌ترین میدان عراق(رمیله) است نیز انتظار دارد که عراق به هدفگذاری انجام شده برای سال جاری برسد.

رسیدن به سطح سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه مستلزم فعالیت بیشتر میادین جنوبی مجنون تحت اداره شل و قرنه غربی دو تحت اداره لوک اویل است.

انتظار می‌رود تولید میدان مجنون در ماه ژوییه افزایش پیدا کند و تولید این میدان تا پایان امسال به ۱۷۵ هزار بشکه در روز برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.