دستیابی به فناوری بومی کاربرد انرژیهای تجدیدپذیر/ تولید ۳ تن بیودیزل در روز

۲۸م آذر ،

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر برات قبادیان در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات بیوانرژی افزود: این مرکز تحقیقات که شامل آزمایشگاه بیوانرژی و بیو پالایشگاه می گردد با مطالعات ۱۱ ساله امروز شاهد رونمایی و بهره برداری کامل از آن هستیم.

وی با بیان اینکه این مرکز تحقیقات بر اساس برنامه سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، اظهار داشت: از این رو این مرکز تحقیقات بر اساس برنامه راهبردی ۲۵ ساله ایجاد شده است و محققان این مرکز به تکنولوژی بومی تولید فراوری و کاربرد انرژی های تجدید پذیر از قبیل یبودیزل با ظرفیت ۳ تن در روز و بیو اتانول و بیوگاز دست یافته اند.

رئیس مرکز تحقیقات بیوانرژی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این مرکز تحقیقات دارای شش آزمایشگاه است، گفت: این مرکز تحقیقات دارای آزمایشگاه بیودیزل، بیواتانول، بیوگاز، موتور گاز، کروماتوگرافی، صدای ارتعاش و آلایندگی و نمایشگاه فناوری های بیوانرژی است که در حال تجهیز آن هستیم.

قبادیان با اشاره به اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور خاطرنشان کرد: بر اساس این سند اهدافی را در محورهایی چون تامین زیر ساختهای لازم تجهیز آزمایشگاهها و کارگاههای تحقیقاتی تربیت منابع انسانی و تولید علم تعریف کردیم که در این راستا اقدام به تربیت ۴۵ دانشجو در مقطع ارشد و ۲۰ دانشجو در مقطع دکتری در حوزه های مربوط به انرژی های تجدید پذیر کردیم.

وی همچنین از راه اندازی رشته تازه در مقطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد و یاد آور شد: با راه اندازی رشته مهندسی بیوانرژی در مقطع دکتری و ارشد امیداوریم در مهر ماه سال آینده اقدام به پذیرش دانشجو کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات دانشکده مهندسی کشاروزی دانشگاه تربیت مدرس تولید عمل را از دیگر برنامه های این مرکز ذکر کرد و گفت: در این راستا اقدام به چاپ ۲۰ مقاله تحقیقاتی در مجلات معتبر بین المللی و ۳۰ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخل کردیم که این مقالات در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است.

قبادیان همچنین طراحی پایلوت۱۰ هزار لیتری تولید بیودیزل، طرح ملی مزارع بیودیزل و توانایی تولید دستگاههای خانگی تولد بیودیزل از دستاورد های این مرکز تحقیقاتی نام برد.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.