دستیابی به ژن تازهی برای کنترل هپاتیت و ایدز

۱۰م آذر ،
ممتاز نیوز: کشف یک ژن تازه به طور بالقوه می‌تواند کلیدی برای کنترل عفونت‌های مزمن سیستم ایمنی بدن باشد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، به نقل از نشریه نیچر محققان دانشگاه تورنتو با انجام تحقیقات خود دریافتند، ژن تازه کشف شده به نام Arih2 در سلول‌های دندریتیک که برای بقای جنین ضروری است پیامدهای مثبتی برای درمان و کنترل عفونت‌های مزمن سیستم ایمنی بدن مانند ایدز، هپاتیت و سل داشته و همچنین به طور بالقوه می‌تواند به مهار بروز شرایط التهابی مزمن در بیماری‌های خود ایمن از جمله آرتریت روماتوئید و سپسیس کمک کند.
 
براساس این گزارش محققان افزودند: این ژن علاوه بر این که نقش مهمی در اخطار به بدن هنگام حضور مهاجمان دارد در تصمیم‌گیری برای مهار و یا آغاز واکنش سیستم ایمنی برای جلوگیری از بیماری‌های التهابی و خود ایمن مزمن دخالت دارد.
 
نتایج حاصل از این گزارش حاکی است؛ این کشف می‌تواند با تقویت نیروی سیستم ایمنی بدن به از بین بردن عفونت‌ها کمک کند و Arih2‌ با داشتن یک ساختار منحصر به فرد بسیار بعید است که پروتئین‌های دیگر را تحت تأثیر قرار دهد و سبب عوارض جانبی ناخواسته شود.
 
به گفته محققان ما هم اکنون در حال تحقیق در مورد چگونگی دستکاری این ژن و مسیرهای مرتبط به ترویج و تقویت سیستم ایمنی بدن در عفونت‌های مزمن و طاقت‌فرسا هستیم که می‌دانیم پاسخ سیستم ایمنی بدن در این شرایط ناکافی است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.