دستیابی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به فناوری شیرین‌سازی آب دریا

دکتر عسگر جانعلی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه صنعتی بابل در پروژه ای با معاونت فناوری ریاست جمهوری مقرر شد غشائی را تولید کند که بتوان به وسیله آن آب دریای خزر را شیرین کرد.

وی ادامه داد: این پروژه از سال ۸۷ آغاز شد و تا اواخر سال ۹۰ به طول انجامید بعد از پایان کار معاونت فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد باید محصول مورد نظر مورد تایید استاندار جهانی اروپا هم باشد، بنابراین غشا تولید شده برای دریافت استاندارد جهانی ارسال شد که پس از مشاهده محصول مورد نظر، در گزارشی ۱۲ صفحه ای آن را منحصر به فرد اعلام کردند.

 

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: در سفر استانی که سال گذشته ریاست جمهوری به استان مازندران داشت و قرار بود پروژه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی را افتتاح کنند دانشگاه به استاندار مازندران اعلام کرد که به فناوری تصفیه و شیرین سازی آب دریا دسترسی پیدا کرده ایم و می توانیم این کار را قبول کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اکنون پیمانکار این طرح قرارگاه خاتم الانبیاء است و در صورتی که علاقمند باشند دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آمادگی دارد تا مسئولیت شیرین سازی آب دریای خزر را قبول کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.