دستیابی پژوهشگران ایرانی به دانش فنی ۱۵۰نوع مایع یونی

۱۲م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر منصور انبیاء رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر این پژوهش، با بیان اینکه محققان این پژوهشگاه موفق شدند به دانش فنی ۱۵۰ نوع مایع یونی دست یابند اظهار داشت: در حال حاضر محققان این پژوهشگاه بر روی ۲۰۰ نوع ترکیب تازه مایع یونی مطالعه می کنند که این ترکیبات ویژگی جایگزینی حلال های سمی را دارند.

وی افزود: رسالت این پژوهشگاه تلاش براساس سند راهبردی، توسعه فناوری های پیشرفته و تجاری سازی است و در واقع انجام تحقیقات کاربردی با توجه به نیاز روز بازار از اهداف کلان فعالیت این پژوهشگاه است.

رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه در حال حاضر دارای سه دفتر ارتباط با صنعت در حوزه صنایع دفاعی، دارویی و استاندارد است و امروز نیز دفتر ارتباط با صنعت نفت و گاز افتتاح می گردد.

انبیاء گفت: پژوهشگاه مهندسی شیمی درسال ۹۰ قرارداد انجام ۱۴ پروژه تحقیقاتی را با صنایع مختلف منعقد کرده است که این تعداد در اوایل سال ۹۱ به ۳۶ پروژه رسید و قرارداد ۲۷ پروژه دیگر نیز تا پایان امسال منعقد خواهد شد.

وی دربارهٔ فعالیت دفتر ارتباط با صنایع این پژوهشگاه گفت: این دفتر دی ماه سال قبل گشایش یافت و تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان قرارداد با صنایع مختلف منعقد کرده است.

رئیس پژوهشگاه شیمی درمورد فعالیت های این پژوهشگاه در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی افزود: تاکنون قراردادهای مختلفی در قالب طرح کلان ملی از طریق شورایعالی نفت برای تبدیل نفت خام سنگین به فرآورده های سبک با دفتر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی این پژوهشگاه منعقد شده است.

انبیاء به دستاوردهای این پژوهشگاه در زمینه طراحی و ساخت تجهیرات اشاره کرد و گفت: افتتاح مرکز مدیریت پژوهش و تولید مواد شیمیایی، تولید دانش فنی سنتز مواد شیمیایی و تولید دانش فنی سنتز مواد دارویی از جمله دستاوردهای این پژوهشگاه است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.