دستیابی iبه روش تازهی برای درمان طاسی سر

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: داروی مورد استفاده در درمان بیماری گلوکوم می‌تواند سبب رشد مجدد موهای سر شود.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت iبهداشت، محققان دانشگاه برادفورد با انجام سه دسته از آزمایشات خود بر روی سلول‌های انسانی و نیز بر روی سلول‌های مدلی از موش‌های آزمایشگاهی توسط iبهره‌گیری از داروی مورد تائید جهت درمان بیماری گلوکوم iبه نام بیماتوپروست، راه حل تازهی را برای رشد مجدد موهای سر ابداع کرده‌اند.

نتایج حاصل از این گزارش تفسیری با آزمایشات انجام شده بر روی محیط کشت سلول‌های انسانی در فولیکول‌های موی در حال رشد از پوست سر انسان و نیز استفاده از این دارو در قسمت‌های طاس پوست مدلی از موش‌های آزمایشگاهی حاکی است این دارو می‌تواند نتیجه قابل توجهی را برای درمان اختلالات رشد مو داشته باشد.

براساس این گزارش تفسیری محققان افزودند:  در حال حاضر با توجه iبه این که استفاده از این دارو از نظر ایمنی در انسان مورد تائید واقع شده است iبه نظر می‌رسد کشفی امیدوار کننده برای انتظار طولانی مدت مردان میانسال جهت رسیدن iبه بسیارزیبایی و ارتقاء کیفیت زندگی آنان باشد.

به گفته محققان، تحقیقات پیشی همچنین مزیت استفاده از این دارو را جهت رشد مژه‌ها و افزایش حجم آنان نشان داده‌اند و البته تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی عملکرد فولیکول‌های مو لازم است که می‌تواند منجر iبه ایجاد روش‌های تازهی برای درمان و افزایش رشد موهای کم پشت شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.