دستیابی iبه سعادت فردی و اجتماعی نیازمند الگوی اخلاقی است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

لاریجانی در آیین افتتاحیه دارالقرآن علامه طباطبایی:

رئیس مجلس با بیان اینکه جامعه ایران بیش از هر وقت دیگری باید iبه زندگی علامه طباطبایی توجه ویژه کند، گفت: برای دستیابی iبه سعادت فردی و اجتماعی باید الگویی اخلاقی داشت.

به گزارش تفسیری حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران iبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در آیین افتتاحیه دارالقرآن آیت‌الله علامه طباطبایی با اشاره iبه شیوه زندگی وی، گفت: بسیار خوشحالیم که منزل علامه طباطبایی iبه دارالقرآن تبدیل شده و این اقدامی بود که علامه همیشه iبه دنبال آن بودند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در زندگی علمی و عملی علامه طباطبایی جستجو کنیم تفسیر المیزان را خواهیم یافت که در این کتاب ارزشمند تقرب عقلانی، و نه یک تقرب فلسفی ملاک است.

وی، تقرب عقلانی تفسیر المیزان را متناسب با تعقلات قرآنی خواند و ادامه داد: اگر بخواهیم دریافت درستی از زندگی علامه طباطبایی داشته باشیم باید از تفسیر المیزان تأثیرپذیری صحیحی داشته باشیم یعنی جدای از حفظ و قرائت، قرآن را اساس متن زندگی اجتماعی خود قرار دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: علامه طباطبایی پژوهنده حقیقیت جویی بود که زحمت بسیاری برای پژوهش‌های خود کشید و در زندگی خود iبه حداقل ها اکتفا می کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انسان باید با تعملات خود پیش برود تا فاضل شود و این برای رفتار فکری جامعه بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: رفتار اخلاقی علامه طباطبایی بسیار متواضعانه بود و همواره دیگران را iبه مراقبه دعوت می کرد، مکتبی که در خانه این عالم برجسته شکل گرفت iبه سبب ایجاد یک رکن نظام اخلاقی در جامعه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انسان برای دستیابی iبه سعادت فردی و اجتماعی باید الگویی اخلاقی داشته باشد؛ این در حالی است که امروز جامعه ما بیش از هر وقت دیگری باید iبه زندگی علامه طباطبایی توجه ویژه‌ای کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.