دستیار رییس جمهوری: کرمان به عنوان خواستگاه سرمایه گذاران مطرح است

۰۱م اسفند ،

به گزارش ایرنا، ˈعلی اکبر محرابیانˈ، شبانگاه سه شنبه در نشست بررسی طرح های مهر ماندگار استان کرمان افزود: تکمیل زیرساخت ها برای رشد و توسعه اقتصادی و رضایت مندی مردمی که ولی نعمتان ما می باشند و انتظار دارند در قالب این طرح ها خواسته هایشان جامه عمل پوشانده شود، امری ضروری است.

وی اظهار کرد: در طول سال های اخیر در استان کرمان فعالیت های سرمایه گذاری فراوانی آغاز شده که بخش قابل توجهی از آن ها بهره برداری شده است.

وی گفت: استان کرمان چهره پیشتازی در توسعه و آبادانی کشور برای خود ترسیم کرده است.

دستیار ویژه رییس جمهوری، ادامه داد: تکمیل طرح های مهر ماندگار و طرح های زیرساختی و زیربنایی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: نگاه دولت در قالب طرح های مهر ماندگار این بوده که به روند رشد طرح هایی که به هر سببی نیاز به حمایت دارند سرعت بدهد و با زمانبندی مشخص و رعایت استانداردهای مربوطه طرح ها را به اتمام برساند.

محرابیان، با اشاره به اینکه در استان کرمان ۴۳ طرح مصوب مهرماندگار وجود دارد که اغلب این طرح ها از سرعت اجرای مناسبی در برنامه زمانبندی برخوردار است، گفت: روند کار به گونه ای است که می توان نمره قابل قبولی به این طرح ها داد.

وی سرعت بخشیدن به اجرای طرح های مهر ماندگار را مسابقه خدمت رسانی عنوان و اظهار کرد: اغلب دستگاه های اجرایی کشور درگیر اجرای این طرح ها می باشند.

وی گفت: در این مسابقه امروز شاهد هستیم که در اقصی نقاط کشور توسط دستگاه ها تلاش و کوشش فروانی انجام می گردد.

دستیار ویژه رییس جمهوری، تصریح کرد: اعتباراتی که در اجرای این طرح های به کار گرفته شده بواقع خیره کننده و قابل دفاع است.

وی گفت: راندمان اجرا در سال جاری با تعریف طرح ها رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی راندمان را ساماندهی کارهای بیشتر در مدت زمان و هزینه کمتر دانست و اظهار کرد: این امر در استان کرمان مشهود است.

محرابیان، افزود: هر کدام از ما بعنوان یک مسوول باید بتوانیم در پایان زمان تعیین شده طرح های مورد نظر را به اتمام برسانیم و در غیر این صورت مورد ملامت مردم قرار خواهیم گرفت.

وی گفت: بعضی طرح ها در استان کرمان وجود دارند که اعتبارات کمتری به آن ها تزریق شده ولی پیشرفت بیشتری داشته اند.

وی تصریح کرد: بعضی از طرح ها نیز با وجود تامین اعتبار پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته اند.

دستیار ویژه رییس جمهوری افزود: آنچه سبب بالا رفتن راندمان امور می گردد تنها اعتبارات نیست، بعضی اوقات اعتبارات بسیار سبب کاهش راندمان کارها می گردد.

محرابیان، تاکید کرد: اگر دستگاه های اجرایی نتوانند طرح های خود را در مدت زمان تعیین شده به سرانجام برسانند باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

وی ادامه داد: ما هم وظیفه داریم اعتبارات را بسیج کنیم و سامان دهیم که طرح های مهر ماندگار به نحو شایسته پیش بروند.

وی افزود: بعضی طرح های مهر ماندگار با اعتبارات پیش بینی شده از روش های مختلف مانند بودجه عمومی، اوراق مشارکت و فروش سهام شرکت های دولتی تامین اعتبار می گردد.

وی اظهار کرد: منابع به گونه ای مدیریت می شوند که طرح های مهر ماندگار در ماه پایانی سال جاری و تعدادی نیز در خرداماه سال آینده تامین اعتبار شوند.

دستیار ویژه رییس جمهوری از استاندار و معاونان وی، مدیران و پیمانکاران طرح های مهر ماندگار در کرمان تقدیر و ابراز امیدواری کرد این استان با تلاش و کوششی که دارد در بخش اجرای طرح های مهر ماندگار پیشتاز می گردد.

وی گفت: چند ویژگی خاص در طرح های مهر ماندگار استان وجود دارد که ویژگی اول مربوط به طرح های صنعتی استان است.

محرابیان، تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت های صنعتی بسیاری دارد که امروز اغلب این ظرفیت ها بر خلاف قبل به کار گرفته شده است.

وی شاخصه دوم طرح های مهر ماندگار استان کرمان را طرح های آبی دانست و گفت: موضوع آب به غیر از موضوع صنعت در بخش کشاورزی و غیره نیز اهمیت فراوان دارد.

وی گفت: طرح های خوبی در حوزه آب استان کرمان وجود دارد که پیشرفت های مطلوبی نیز داشته اند.

وی ادامه داد: در این حوزه با اینکه اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و تا به امروز بخش عظیمی از آن ها تخصیص یافته است، نیاز است روند اجرای بعضی طرح ها را سرعت ببخشیم.

محرابیان، افزود: یکی دیگر از ویژگی های طرح های استان کرمان طرح های بهداشت و درمان است.

وی اظهار کرد: بیش از هفت طرح در بخش بهداشت و درمان استان کرمان وجود دارد که در سفر قبل دو طرح به آن ها اضافه شد.

وی به طرح های راه کرمان بعنوان وسیع ترین استان کشور اشاره کرد و گفت: کرمان در مسیر راه های کشور قرار دارد و مسافت های بین شهرستان ها در استان کرمان قابل توجه است.

دستیار ویژه رییس جمهوری بیان کرد: در بخش راه های استان کرمان نیز مصوبات خوبی وجود دارد و پیمانکاران خوبی هم در این حوزه استان وجود دارد.

وی گفت: کیفیت اجرای طرح های راه در استان کرمان بسیار خوب است و بیشتر پیمانکاران از اشخاص بومی می باشند.ک/۲

۷۴۳۳/۲۶۲۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.