دستیار وزیر امور خارجه آمریکا وارد مسکو شد

به گزارش ایرنا، ‘مایکل مک فول’ سفیر آمریکا در روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ‘مادلن کریدون’ دستیار وزیر دفاع آمریکا هم در جمع این هیات حضور دارد و قرار است در دو روز آینده در کنفرانس بین المللی سپر موشکی اروپا شرکت کند.

سفیر آمریکا در روسیه خاطرنشان کرد: واشنگتن به گفت وگوهای سازنده با طرف روسی در کنفرانس بین المللی سپر موشکی اروپا امیدوار می باشد.

‘هلن تائوشر’نماینده ویژه آمریکا در امور ثبات راهبردی و پدافند موشکی امروز با ‘سرگئی ریابکوف’ معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و مسایل مربوط به امنیت موشکی قاره اروپا در مرکز توجه این دیدار قرار داشت.

کنفرانس بین المللی سپر موشکی اروپا روزهای سوم و چهارم ماه می ( پنجشنبه و جمعه این هفته) برگزار می شود و در آن بیش از ۲۰۰ نفر از بیش از ۵۰ کشور جهان شرکت می کند.

‘آناتولی آنتونف’ معاون وزیر دفاع روسیه امروز در مصاحبه با روزنامه رسمی

‘راسیسکایا گازتا’ خاطرنشان کرد: در بحث های دو روزه کنفرانس بین المللی سپر موشکی اروپا مقام های روس و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در باره امنیت موشکی قاره اروپا گفت وگو می کنند.

وی در بخشی از این مصاحبه هشدار داد که سپر موشکی آمریکا در مراحل مختلف استقرار خود تهدیدهای جدی برای سیستم بازدارنده هسته ای روسیه ایجاد می کند.

مساله امنیت موشکی قاره اروپا و تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی خود در کشورهای این قاره، مهمترین اختلاف مسکو و واشنگتن می باشد که در سال های اخیر تنش های شدیدی را در روابط دو کشور به وجود آورده است.

مسکو استقرار سامانه موشکی آمریکا در قاره اروپا به ویژه در مناطق همجوار مرزهای خود را تهدید جدی برای امنیت خود می داند.

‘دمیتری مدودیف’ رییس جمهوری روسیه اعلام کرده است، در صورتی که سامانه پدافند موشکی آمریکا در کشورهای قاره اروپا مستقر شود، روسیه تدابیر متقابل اتخاذ می کند که از آن جمله استقرار موشک های ‘اسکندر’ در غرب این کشور و خودداری از نابودی بخشی از تسلیحات تهاجمی راهبردی این کشور است.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۸۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.