دستیار ویژه رییس جمهوری روند اجرای طرح مهر ماندگار در کرمان را بررسی کرد

‘علی اکبر محرابیان’ در این چارچوب همراه با استاندار کرمان و شماری از مدیران این استان از روند عملیات اجرایی باند دوم محور کرمان – بافت که از طرحهای مهر ماندگار بازدید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان روز سه شنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این محور ۱۳۶ کیلومتر طول دارد که ۴۰ کیلومتر آن در دست بهره برداری است.

‘خداداد مقبلی’ افزود: بیش از ۳۲ کیلومتر دیگر این محور در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی اعتبار هزینه شده در این محور را ۲۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن محور، به اعتبار بیشتری نیاز است.

او ادامه داد: بهره برداری از باند دوم این محور علاوه بر روانسازی بار ترافیک نقش موثری در کاهش تلفات جاده ای دارد.

دستیار ویژه رییس جمهوری همچنین از روند عملیات اجرایی تصفیه خانه شهر بافت که از طرحهای مهر ماندگار است بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: تصفیه خانه بافت به منظور تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهرهای بافت و بزنجان از محل سد مخزنی بافت احداث می شود.

سید ‘محسن ثمره هاشمی’ افزود: این تصفیه خانه به ظرفیت ۸/۸ میلیون مترمکعب برای تامین آب آشامیدنی شهر بافت و بزنجان تا افق ۱۴۱۵ است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۸ شروع شده که اکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد.

او گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و در دست هزینه است.

وی تصریح کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۲۱ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز و قابل افزایش تا ۳۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب است.

دستیار ویژه رییس جمهوری در ادامه سفر به شهرستان بافت از سد مخزنی بافت به عنوان منبع تامین آب این تصفیه خانه نیز بازدید کرد.

محرابیان همچنین روند عملیات اجرایی کارخانه فولاد بافت را با حضور مسوولان استانی و محلی بررسی کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کرمان روز سه شنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: با بهره برداری از کارخانه فولاد بافت سالانه یک میلیون تن فولاد در این شهرستان تولید می شود.

‘محمد عابدی نژاد’ افزود: سرمایه گذاری این طرح دو هزار میلیارد ریال است و هم اینک این کارخانه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این کارخانه زمینه ایجاد اشتغال هزار نفر فراهم خواهد شد.

او با بیان این که در بافت صنایع کمتری احداث شده گفت: بهره برداری از این کارخانه علاوه بر توسعه اقتصادی شهرستان نقش موثری در ایجاد اشتغال جوانان دارد.

دستیار ویژه رییس جمهوری همچنین صبح امروز در نخستین برنامه از سفر دو روزه به استان کرمان از روند عملیات اجرایی مجتمع فولاد بردسیر با ظرفیت تولید یک میلیون تن فولاد در سال بازدید کرد.

استاندار کرمان در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: این مجتمع که شامل دو بخش احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی و ذوب برای تولید فولاد است سالانه یک میلیون تن فولاد را تولید خواهد کرد.

‘اسماعیل نجار’ افزود: سرمایه گذاری لازم برای این ساخت این مجتمع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی در دست انجام می باشد.

وی مجتمع فولاد بردسیر را از طرحهای مهر ماندگار استان کرمان نام برد و گفت: مرحله نخست این طرح شامل احیا مستقیم تولید آهن اسفنجی نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد و مرحله دیگر آن در سال ۹۳ افتتاح می شود.

استاندار کرمان تعداد اشتغال مستقیم این طرح را هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم آن را ۱۰هزار نفر اعلام و بیان کرد: اکنون پیشرفت فیزیکی بخش نخست این مجتمع ۶۵ درصد و پیشرفت بخش دوم ۲۰ درصد است.

نجار گفت: این مجتمع توسط شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع فولاد خاورمیانه در دست ساخت است.

استاندار کرمان همچنین از سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت و معدن استان خبر داد و افزود: این طرحها که نقش موثری در توسعه و ایجاد اشتغال این استان دارند به سرعت پیش می روند.ک/۳

۷۴۴۴/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۲۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.