دست اندرکاران جشنواره با شناخت ضعف و قوت های موسیقی برنامه ریزی کنند

۲۸ام بهمن ،

جشنواره موسیقی فجر از جنبه های بسیاری مفید است اما نباید همه چیزی با پایان یافتن جشنواره خاتمه پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر؛ امیرحسین محمدیان با اعلام این خبر  گفت:  دست اندرکاران در این جشنواره می توانند با شناخت ضعف ها و قوت ها موسیقی کشورمان در روی آنها برنامه ریزی کنند.

برای اولین بار اجرایی از رسیتال فاگوت در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در روز ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن رودکی روی صحنه می رود.

محمدیان که در بخش استعدادهای جوان شرکت می کند در باره این کنسرت تصریح کرد: برنامه ما از دو بخش تشکیل شده که در بخش اول آن یک کنسرتو در می مینور از ویوالدی را اجرا می کنیم و در بخش دوم نیز کنسرتو فانتزی از وبر را در دو ماژور و دو مینور خواهیم نواخت.

وی همچنین ادامه داد: این اجرا را من به همراه بهنام ابوالقاسم به روی صحنه می بریم و با توجه به اینکه اولین رسیتال فاگوت در ایران محسوب می شود امیدوارم مورد توجه علاقمندان نیز واقع شود.

این نوازنده فاگوت تصریح کرد: فاگوت جزو سازهای بادی چوبی دوزبانه است که از زمان باروک در ارکستر استفاده شد؛ این ساز وسعت صدایی اش در میان سازهای بادی از همه بیشتر است. البته این ساز به دلیل گران بودن و هزینه هایش، کمتر با استقبال هنرجویان مواجه می شود.

امیرحسین محمدیان گفت: البته در بحث آموزش این ساز نیز محدودیت هایی وجود دارد که در فراگیر نشدن آن نقش مهمی دارد. برای مثال حدود ۱۰ سال می شود که هنرستان موسیقی هیچ ورودی در این زمینه نداشته است.

وی در ادامه افزود: شاید به جرات بتوان گفت تمام نوازندگان فاگوت در ایران ۵ نفر بیشتر نباشند و باید به این موضوع توجه جدی تری کرد.

گفتنی است؛ بخش استعدادهای درخشان بخش نوینی است که برای اولین بار در جشنواره بین المللی موسیقی فجر برگزار می گردد، در این بخش ۸ گروه  موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در سالن رودکی از ۲۵ بهمن تا یک اسفند به روی صحنه می روند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.