دست بالاتر ایران در برابر قدرت‌های ۱+۵ از انباشته‌های مقاومت در دوران هشت سال جنگ تحمیلی است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور:

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز در محل دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور دبیرکل شورا و جمعی از رزمندگان و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “سید جواد قوام شهیدی”، دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، د راین مراسم ضمن یادآوری حماسه ۸ سال دفاع مقدس، گفت: موقعیتی که امروز ایران در جهان از آن برخوردار است و توفیقاتی که در عرصه دیپلماسی به آن دست یافته است مرهون مقاومت و ایثارگری هموطنان و پاسداران ما در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی است.
 
وی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای ما با قدرت های جهان  مذاکراتی از موضع قدرت،عزت و مصلحت است،‌ادامه داد: اگر امروز توان مذاکره برابر و بعضا دست بالاتر در برابر قدرت‌های ۱+۵‌ را داریم، از انباشته‌های ایستادگی و مقاومت ما در دوران ۸ سال جنگ بی بدیل و بی‌نظیر است. در حقیقت همین صحنه مذاکرات دیپلماسی کنونی در دوران جنگ به تعبیری دیگر در صحنه‌های نبرد دنبال می‌شد، یعنی ما با تمام قدرت‌ها و تکنولوژی دنیا مقابله می کردیم.
 
قوام شهیدی در پایان با اشاره به اینکه باید زوایای پنهان و زیبای جنگ را با لطافت وظرافت به نسل های جدید منتقل کرد، خاطر نشان کرد: نو آوری در زمینه جنگ و جبهه و دفاع مقدس که بتواند هم از حیث بین‌المللی و هم برا ی نسل‌هایی که جنگ را ندیده‌اند اقناع ایجاد کنند، از وظایف مهم ما است تا بتوانیم از آن طریق پاسبان و پاسخگوی زحمات  و خدمات حماسه آفرینان و رزمندگان جنگ تحمیلی باشیم.
 
گفتنی است؛ “محمدغرضی” از استانداران جنگ، سردار “محمود جابلقی”، سردار “قاسم صادقی”،‌ سردار “سید مجید حلاج زاده”، جمعی از اعضای شورای مرکزی بسیج نهاد ریاست جمهوری و سازمان‌های تابعه و مهران رجبی بازیگر معروف کشورمان از جمله افراد حاضر در این جلسه بودند که به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.