دست رد عراق به سینه آمریکا

کد خبر: ۸۱۴۶۵

تاریخ انتشار: ۰۸ اردیبهشت – ۱۶:۱۰

 

معاون نخست وزیر عراق در واکنش به درخواست آمریکایی‌ها برای میانجی‌گری بین دولت مرکزی و کردها، گفت که این موضوعی داخلی بوده و باید توسط عراقی‌ها حل شود.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، “حسین شهرستانی” معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی اعلام کرد که اختلافات میان دولت مرکزی عراق و کردها،‌ موضوعی داخلی است.

وی که این سخنان را در پاسخ به پیشنهاد آمریکا برای میانجی‌گری مطرح می‌کرد، گفت: البته علاقه و نیت آمریکایی‌ها این است که ایجاد یک تفاهم را تسهیل کنند. اما این موضوع کاملا واضح است که هر موضوع داخلی باید توسط عراقی‌ها و در داخل عراق انجام شود.

شهرستانی رد پیشنهاد میانجی‌گری آمریکا را پس از دیدار با “جو بایدن” معاون رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد.

“مسعود بارزانی” رئیس منطقه کردستان عراق اخیرا با چراغ سبز آمریکا و عربستان، حملات شدیدی را علیه بغداد آغاز کرده است و بر ضرورت تجزیه عراق و اجرای طرح بایدن تاکید می‌کند.

از سوی دیگر فهرست العراقیه به ریاست “ایاد علاوی” که از همان ابتدای انتخاب مالکی برای نخست‌وزیری عراق مانع‌تراشی می‌کرد و همین امر موجب طولانی شدن روند انتخاب هیئت دولت و رای اعتماد آنها از پارلمان شد، اخیرا با همنوایی مسعود البارزانی، منادی برکناری و براندازی دولت کنونی عراق شده‌است.

بازدید از صفحه اول

Bookmark and Share


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.