دست ما برای نظارت بر روی آمبولانس های خصوصی بسته است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

وزارت iبهداشت برای این که از تخلفات آمبولانس های خصوصی جلوگیری کند از نظر قانونی محدودیت دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمانممتازنیوز، حاضر در محل، دکتر معصومی رئیس حوادث سریعت های پزشکی امروز ۶ آبان در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص نظارت بر آمبولانس های خصوصی افزود: حدود ۲ سال است لایحه ای برای تبادل نظر iبه کمیسیون iبهداشت مجلس فرستاده شده که هنوز در بلاتکلیفی iبه سر می برد قانون تشکیل موسسات پزشکی و پیراپزشکی مربوط iبه سال ۴۴ است و اصلاحی در آن صورت نگرفته است ،طبق این لایحه نظارت ما بر روی آمبولانس های خصوصی بسیار محدود است و از جایگاه حقوقی در این زمینه برخوردار نمی باشیم.

وی گفت: اگر آمبولانس خصوصی دچار تخلف شود تا سه بار اخطار شفاهی یک بار اخطار کتبی و بعد از ارجاع iبه مراجع قانونی صورت می گیرد که گذراندن این راه طولانی سبب می گردد که این شکایات ها iبه جایی نرسد.

معصومی ادامه داد: انتقال جسد و دخالت در حوادث سریعت های پزشکی توسط آمبولانس های خصوصی مغایر با قانون است ما معتقد هستیم که آمبولانس های خصوصی تخلف می نمایند ولی درصد تخلف آن ها کم است حدود ۳۵ مرکز آمبولانس خصوصی وجود دارد که بیشتر آن ها هیچ نوع مشکلی ندارند ولی باید شرایطی ایجاد شود و لایحه ای که اصلاح می گردد ضرری iبه مراکز آمبولانس ها خصوصی که تخلف نمی نمایند نرسد.

آمبولانس های دولتی در حال خاک خوردن ؛ آمبولانس های خصوصی در حال فعالیت

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تا چند سال پیش بیمارستان هایی که آمبولانس نداشتند برای انتقال بیمار با آمبولانس های خصوصی قرارداد می بستند تا با یک تعرفه دولتی  که در صورت حساب بیمار عنوان بشود اقدام iبه جا iبه جایی بیماران نمایند. ولی بعضی از بیمارستان ها بعد از این که آمبولانس در اختیار بیمارستان قرار گرفت، همچنان با آمبولانس های خصوصی طرف قرار داد می باشند  و از آمبولانس های خود استفاده نمی نمایند

 خیلی از خدمات اورژانس تعرفه ندارند

رئیس مرکز حوادث و سریعت های پزشکی در پاسخ iبه سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که کسی پاسخگوی همراه بیمار در اورژانس بیمارستان ها نمی باش گفت: اگر پزشکی مسئولیت پاسخگویی iبه همراه بیمار را داشته باشد باید تعرفه در قبال این کار او دیده شود ولی با توجه iبه این که ما در کشور در مورد تعرفه ها مشکل داریم و هنوز بسیار از خدمات حوزه اورژانس تعرفه ندارند نمی توانیم برای این موضوع فعالیتی انجام دهیم. /ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.