دست وهابیون از اماکن مقدس کوتاه شود

آیت‌الله مکارم شیرازی در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع اعلام کرد: امیدواریم با کوتاه شدن دست وهابیان در آینده نزدیک از این اماکن مقدس اسلامى این خواسته عمومى مسلمین جامه عمل به خود بپوشد و مسلمانان راحت شوند.

به گزارش بی باک به نقل از قدس آنلاین، در بیانیه صادر شده از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: هشتم شوال یادآور خاطره بسیار دردناکى براى جهان اسلام به ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت است، زیرا مى‌دانیم وهابى‌هاى متعصب و نادان در حدود ۸۰ سال قبل در یک جنایت بزرگ تمام قبور ائمه بقیع(ع) و بناى تاریخى آن را ویران و آثار آن را محو کرد. البته چیزى از مقام والاى آن بزرگان دین و اهل‌بیت پیغمبر اکرم(ص) با این اهانت زشت و ناجوانمردانه کاسته نمى‌شود و خفاش‌صفتان قادر به محو نور آفتاب نیستند ولى این کار نشانه روشنى از حماقت و سستى پایه‌هاى عقاید و انحراف آنها از اصول اسلام است.

در این بیانیه آمده است: آنها نه تنها این اثر بزرگ و مقدس تاریخى را ویران کردند بلکه در هر جاى عربستان اثر برجسته تاریخى از زمان پیامبر اسلام (ص) و قرون نخستین وجود داشت، در یک حرکت کاملا جاهلانه ویران کردند. این در حالى است که در تمام دنیا هر سال هزینه‌هاى زیادى براى حفظ و مرمت آثار تاریخى خود ـ اعم از دینى و غیر دینى ـ مى‌کنند و مردم دنیا را به بازدید از آنها دعوت کرده و به آن افتخار مى‌کنند زیرا این آثار گویاى سابقه تمدن و فرهنگ ملت‌هاست.

در بخش دیگری از این بیانیه افزوده شده است: در اینجا نکته مهمى وجود دارد که تاکنون مسلمانان بى‌تفاوت از کنار آن گذشته‌اند و آن اینکه این آثار تعلق به عربستان سعودى یا وهابى‌هاى بى‌منطق حاکم بر آن کشور ندارد بلکه متعلق به تمام جهان اسلام و مسلمین و ذخایر بسیار گرانبهاى آنهاست. نباید اجازه مى‌دادند که یک گروه اقلیت نادان گرانبهاترین آثار تاریخى پیامبر اسلام و اهل‌بیت و صحابه آن حضرت را ویران کنند و مسلمانان را از این یادگارهاى گرانبها و با عظمت محروم سازند.

در این بیانیه اضافه شده است: متأسفانه هم‌اکنون نیز هر جا اثر تاریخى از آن زمان پیدا کنند ویران مى‌کنند و سبب سرافکندگى مسلمین جهان مى‌شوند. آیا نباید سیل اعتراض از جهان اسلام و به ویژه علماى دین به سوى آنها سرازیر شود که اینها فقط مربوط به شما نیست، آیا نباید آنها را مجبور سازند تا در محل همان آثار تجدید بنایى به همان صورت نخستین و باشکوه‌تر بنا شود. اگر خداى ‌نکرده روزى عالم‌نمایان وهابى فتوا دهند که طواف به دور کعبه و بوسیدن حجرالاسود نیز نوعى شرک و بت‌پرستى است و تصمیم به ویران ساختن خانه خدا بگیرند آیا باز هم علماى اسلام سکوت اختیار مى‌کنند؟

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: امیدواریم با کوتاه شدن دست وهابیان در آینده نزدیک از این اماکن مقدس اسلامى این خواسته عمومى مسلمین جامه عمل به خود بپوشد و مسلمانان راحت شوند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.