دست کیا روی اسپورتیج ۲۰۲۴

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

برای سال ۲۰۲۴، کیا قرار است روی کراس اوور شیک و محبوب خود یعنی اسپورتیج، فیس لیفتی را به بازار ارائه کند تا همچنان این خودرو را در برابر رقبای تازهتر، مسلح نگاه دارد.
در نگاه اول چراغهای مه شکن و جلوپنجره مشبک در مدل EX تغییرات اندک ظاهری را نشان می‌دهند. همچنین چراغهای HID که به صورت سفارشی نصب می‌شوند و چراغهای LED نیز جلب توجه مختصری می‌کنند. در مجموع، تغییرات قابل توجهی دیده نمی شوند.

2014 Kia Sportage

۲۰۲۴ Kia Sportage

تغییرات داخل اتاق نیز محدود می‌باشند. تجهیزات استاندارد تازه از امتیازات قابل ذکر اند. از جمله فرمان تلسکوپی و صندلیهای تاشوی عقب و دریچه دسترسی به فضای بار و سیستم تهویه صندلی‌ها در کنار روکش چرمی و سانروف پانوراما و سیستم ناوبری GPS و اخطار ترافیک SiriusXM و همچنین یک سیستم سرگرمی قابل اتصال به گوشی‌های هوشمند.

2014 Kia Sportage

۲۰۲۴ Kia Sportage

در زیر کاپوت می‌توان پیشرانه های اصلاح شده اسپورتیج تازه را پیدا کرد. موتور ۲٫۴ لیتری GDI چهار سیلندر با افزایش ۶ اسب بخار و ۱۲ نیوتن متر، می‌تواند ۱۸۲ اسب بخار نیرو و ۲۳۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده می‌گیرد. مصرف سوخت اسپورتیج با این پیشرانه در بزرگراه، ۷٫۸۴ لیتر و در شهر ۱۱٫۲ لیتر اعلام شده است.

کیا اسپورتیج از سال ۹۳ در سبد محصولات کیا قرار گرفت و نسلهای دوم و سوم آن محبوبیتی دو چندان یافت. مخصوصاً نسل اخیر که از سال ۲۰۱۰ توسط پیتر شرایر طراحی و وارد بازار شد و سال ۲۰۱۱ خودروی سال شناخته شد. سال ۲۰۱۲ موسسه جی دی پاور این خودرو را با پنج ستاره در صدر لیست خودروها از لحاظ قابلیت اطمینان و ارزش در برابر هزینه قرار داد.

۲۶

شهریور


2014 Kia Sportage


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.