دسر پاناکوتا با سس میوه

پاناکوتا دسری خوشمزه است که به صورت لایه لایه از خامه و میوه تهیه میشود و در هر فصل از سال میتوان از ژله یا میوه‌های مربوط به همان فصل استفاده کرد.

موادلازم:
میوه ۱ پیمانه
خامه ۳۰۰ گرم .
شیر ۲/۳ پیمانه
شکر ۱/۴ پیمانه .
پودر ژلاتین ۱/۲ قاشق چایخوری .
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه : برای درست کردن مایه خامه‌ای پاناکوتا ، شیر و خامه را در ظرفی فلزی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا با هم مخلوط شوند سپس شکر و پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا شکر و ژلاتین در مواد حل شوند ولی مراقب باشید حرارت کم باشد و مایه شما نجوشد ، اگر مایه شما به حد جوش رسید باید ان را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود و دوباره کارتان را ادامه دهید.

پس از اینکه مواد خوب مخلوط شدند وانیل را به آنها اضافه کنید و دوباره مخلوط نمائید سپس مایه را از یک صافی عبور دهید تا دانه‌های ژلاتینی که حل نشده، روی صافی باقی بماند و مایه‌ای صاف و یکدست حاصل شود ، پس از اتمام کار مایه را درون ظرف های مورد نظرتان بریزد و درون یخچال بگذارید تا خنک و سفت شود.

طرز تهیه سس میوه : ۱ پیمانه میوه خنک را با ۳ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و در مخلوط کن بریزید و از صافی رد کنید تا یکدست شود سپس این سس را را روی دسر بریزید و سرو نمایید.

نکته ها : میتوانید به جای سس میوه از ژله روی پاناکوتا استفاده کنید ، از میوه های مختلفی میتوان در تهیه و تزئین این دسر خوشمزه استفاده کرد ، میتوانید از شاه توت ، توت فرنگی ، تمشک ، میوه های فصل و … استفاده کنید.


Ashpazonline.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.