دسر ژله و انار

۳۰م آذر ،

موادلازم:
خامه صبحانه ۷۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۳ قاشق چای‌خوری
شکر ۱۰۰ گرم
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
پودر ژله‌ی انار ۵۰ گرم
آب ۱ پیمانه
انار دانه شده به مقدار دلخواه
طرز تهیه:
۳ قاشق سوپ‌خوری از خامه صبحانه را داخل ظرف کوچکی ریخته و پودر ژلاتین را روی آن پاشیده و کنار بگذارید تا حالت اسفنجی شود. بقیه خامه صبحانه را داخل ظرف مناسبی ریخته و با شکر مخلوط کرده و روی شعله ملایم قرار داده تا شکر حل شود و خامه به جوش آید بعد از چند جوش،‌ مواد را از روی شعله برداشته و بلافاصله ژلاتین اسفنجی شده را اضافه کنید. قالبی که میان آن خالی است را انتخاب کرده و کاملاً‌ با روغن مایع چرب کرده و مواد را داخل آن ریخته و به مدت ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً‌ بسته شود. سپس قالب را داخل آب گرم فرو برده و دسر را به ظرف مورد نظر منتقل کنید.
پودر ژله را در نصف لیوان آب گرم حل کرده و سپس نصف لیوان آب سرد را به آن اضافه کنید و کنار بگذارید تا کاملاً‌ خنک شود (درصورت حل نشدن ذرات پودر ژله، می‌توانید ظرف ژله را روی بخار آب قرار دهید تا ذرات بافی‌مانده روی بخار آب حل شوند). داخل حفره دسر را با انار دانه شده پر کرده و روی آن را ژله انار خنک شده پر کنید و در یخچال بگذارید تا ژله داخل دسر هم ببندد و بعد سرو کنید.
این دسر را داخل لیوان نیز می‌توانید آماده کنید به این صورت که تا نیمه لیوان را با ژله خامه‌ای پرکرده و داخل یخچال قرار داده تا نیم‌بند شود سپس انار دانه شده و ژله خنک شده را روی آن ریخته و مجدداً‌ داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً بسته شود.


Ashpazonline.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.