دشمنان به دنبال سیطره بر کل منطقه می باشند

۰۱ تیرماه ۱۳،

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران “محمود احمدی‌نژاد” ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار با  عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان، ملت لبنان را ملتی بزرگ و تاریخ‌ساز توصیف کرد و گفت: لبنان دارای ملتی هوشمند، بافرهنگ و مقاوم است و در مقاطع مختلف تصمیمات و اقدامات تاریخ سازی انجام داده است.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه عزت، کرامت و عدالت به عنوان ارزش‌هایی که دو ملت ایران و لبنان به دنبال تحقق آن می باشند، دشمنان فراوانی دارد، اظهار داشت: ایران و لبنان در مقابل این دشمنان، ایستادگی کرده و هزینه‌هایی هم پرداخته است ولی در مجموع پیروزی با ما بوده است.
 
احمدی‌نژاد تاکید کرد: ملت ایران به مردم و مقاومت لبنان افتخار می‌کند و همیشه در کنار آنها خواهد بود.
 
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تحولات منطقه و به ویژه وضعیت سوریهبیان کرد: دشمنان به دنبال سیطره بر کل منطقه می باشند و موضوع سوریه بخشی از سناریوی بزرگ آنها است لذا همه باید هوشیار باشند و فریب بازی دشمن را نخورند.
 
احمدی‌نژاد ادامه داد: دشمنان در منطقه ما هیچ کشور قدرتمندی را برنمی‌تابند آنها فقط رژیم صهیونیستی را می‌شناسند و حفظ آن برایشان مهم است و از نظر آنها بقیه کشورها باید قربانی شوند.
 
رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت سوریه بر ضرورت تفاهم و وحدت ملی به عنوان تنها راه حل بهبود شرایط کنونی سوریه تاکید کرد و گفت: خشونت مشکلی را حل نمی‌کند و باید طرفین با یکدیگر مذاکره و تفاهم کرده و با همدلی و همبستگی، کشورشان را اداره کنند، همه باید تلاش کنیم تا در سوریه تفاهم ایجاد شده و مذاکرات آغاز شود و به غیر از این راه حلی وجود ندارد.
 
احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود اظهار داشت: مطمئن هستم از خلال تحولات منطقه آنچه به نفع ملت‌های منطقه است بیرون خواهد آمد؛ صهیونیست‌ها و حامیانشان تاکنون در هیچ پروژه‌ای علیه ملت‌ها موفق نبودند و در حوادث اخیر هم انشا‌ءالله شکست خواهند خورد، مهم اینست که ملت‌ها با هم بوده و با هم تلاش کنند.
 
وزیر خارجه لبنان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌ و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و مقاومت لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان عدالت، آزادی و عزت بوده و بر روی موضوع حق ایستادگی کرده است.
 
وی با اشاره به مواضع محکم دکتر احمدی‌نژاد در حمایت از حقوق ملت‌ها و از جمله ملت لبنان بیان کرد: شما همیشه در قلب مردم لبنان خواهید بود و در خاطرات لبنانی‌ها باقی خواهید ماند.
 
وزیر خارجه لبنان همچنین با اشاره به وقایع سوریه ادامه داد: پیامدهای حوادثی که در سوریه در حال وقوع است، محدود به این کشور نخواهد بود و بر کشورهای منطقه اثرگذار خواهد شد و این نگران کننده است.
 
وی در پایان با انتقاد از تصمیم عده‌ای برای فرستادن سلاح به کسانی که علیه سوریه جنگ می‌کنند، اظهار داشت: معتقدیم گسیل سلاح به سوریه سبب طولانی شدن درگیری و مدت زمان خشونت بوده و نمی‌تواند به حل مسائل کمک کند اما متاسفانه کسانی، به دنبال این می باشند که آتش درگیری در سوریه را شعله‌ور نگه دارند تا قدرت خود را بر منطقه تحمیل کنند.
 
انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.