دشمنان فکر اقدام نظامی سخت علیه ایران را به خود راه نمی‌دهند

فروردین ۱۴۰۳

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه اظهارداشت: کارهای امام راحل و امام خامنه‌ای و رهبری داهیانه‌شان ما را به جایی رسانده است که به اذعان دشمنان در شرایطی هستیم که فکر نظامی سخت علیه ایران را به خود راه نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضا و سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با حضور در گفتگو ویژه خبری به تشریح توانمندی نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند.  
 
سردار فدوی در ابتدای این برنامه ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و مصادف شدن این شب با شب فرمان تاریخی حضرت امام(ره) برای تشکیل سه نیروی زمینی، دریایی و هوایی دربارهٔ مهمترین توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در مواجهه با تهدیدات احتمالی گفت: امام راحل مصداق کامل این حدیث قدسی می باشند که می‌فرماید:” بنده من! از من اطاعت کن تا تو را مثل خودم قرار دهم و قدرت کن فیکون دهم.” که امام راحل در طول تاریخ انقلاب اسلامی مصداق کامل این حدیث بود.  
 
**دشمنان فکر اقدام سخت نظامی علیه ایران را به خود راه نمی‌دهند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نفس قدسی امام خمینی(ره) سبب شد تا امروزه به حول و قوه الهی در انقلاب اسلامی که از ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز شده و تا سال ۶۸ با حضور امام و بعد از آن با خلف صالح امام،‌ امام خامنه‌ای ادامه پیدا کرد و رهبری داهیانه ایشان ما را به جایی رساندند که به اذعان دشمنان ما در شرایطی هستیم که دشمنان حتی تفکر اقدام نظامی سخت علیه جمهوری اسلامی را اکنون به خود راه ندهند.  
 
وی تصریح کرد: این امر مهم به دست نیامده مگر به برکت خون شهدای سال‌های جنگ و سال‌های بعد از جنگ که اکنون نیز شهدای سپاه برای پاسداری ادامه دارد و مجاهدت‌هایی که بازماندگان شهدا انجام داده‌اند.  
 
سردار فدوی گفت: قبل از اینکه نیروی دریایی سپاه با ابعاد کامل خود در خلیج فارس وارد شود آمریکایی‌ها در سال ۶۵ وارد این منطقه شدند و به لحاظ این تاثیرگذاری آمریکا در منطقه ما از همان اول با تهدیدی روبرو شدیم که این تهدید، تهدید نهایی انقلاب اسلامی بود.  
 
وی ادامه داد: در آن موقع سپاه تازه تشکیل شده بود و وقتی امام آمدند ما درگیر عملیات والفجر ۸ بودیم و تا زمستان سال ۶۵ وسط عملیات کربلای ۵ مشغول موضوع زمینی بودیم و در انتهای عملیات کربلای ۵ به سبب دخالت آمریکا روبروی آنها قرار گرفتیم.  
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: در طول یک و نیم سال آخر جنگ ۱۴۰ عملیات دریایی مقابله به مثل،‌ عملیات‌های موشکی و جنگ‌های مختلف رودرو بین ما و آمریکا که منجر به انهدام ناو آمریکایی شد بنیه‌ای را به وجود آورد تا این بنیه بتواند در طول سال‌های جنگ ما را به توانمندی برساند که آمریکاییان اذعان دارند در اثر روندی که نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس پیش گرفته می‌بایست استراتژی دریایی آمریکا عوض شود. استراتژی که بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال استمرار داشته است. 

**آمریکا از توان نیروی دریایی سپاه نگران است

سردار فدوی بیان داشت: آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند آن چیزی که نگران آن می باشند چیزی است که در اختیار نیروی دریایی سپاه است به ترتیب توانمندی شناورهای تندرو، توانمندی مین‌هایی که نیروی سپاه دارد و توانمندی موشکی ساحل به دریا و البته این چیزی است که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند اما همه آن چیزی نیست که در نیروی سپاه موجود است.  
 
وی افزود: امروزه نیروی دریایی سپاه بر ۵ پایه توان استوار است که اصلی‌ترین توان ما توان شناوری، توان موشکی ساحل به دریا، توان هوا دریا و توان پهباد و توان نیروهای تکاوری و جهادی است که نقش نیروهایی را بازی می‌کند که چه در آفند و چه در پدافند نیروهایی می باشند که در زمین وارد عمل می‌شوند.  

این خبر در حال تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.