دشمن درصدد ایجاد خلل در روند بیداری اسلامی است

آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به شرایط تاسف بار مسلمانان میانمار افزود: دولت این کشور به تنهایی جرات این جنایت را ندارد و به حمایت صهیونیستها دست به چنین عمل ددمنشانه ای زده است.

وی بر ضرورت تداوم بیداری اسلامی تاکید کرد و گفت: این جنایت چهره واقعی دشمنان اسلام را نشان داد و موجب گرایش بیشتر افکار جهانی به دین مبین اسلام خواهد شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: تحریم ها با مدیریت صحیح به فرصت تبدیل می شود.

آیت الله مجتهدشبستری اظهارکرد: مشکلات اقتصادی در کنار حفظ عزت نظام باید مرتفع شود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری در جمع مسوولین نظام گفت: تدابیر رهبری و همراهی مردم همواره موجب رفع چالش ها و تداوم مسیر انقلاب اسلامی شده است.

امام جمعه تبریز یادآورشد: آرمان گرایی همراه با واقع بینی در کنار وحدت و همدلی رمز موفقیت ها در سالهای پس از انقلاب بوده است.

وی با اشاره به مناسبتهای پیش رو، وفات حضرت خدیجه کبری را تسلیت گفت و افزود: همسر پیامبر گرامی اسلام نقش مهمی در پیشبرد اهداف دین اسلام دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با توجه به فرا رسیدن روز اهدای خون، با اشاره به فواید اهدای خون، بر تداوم این امر در طول سال و محدود نکردن آن به ایامی خاصی از سال تاکید کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری از رهبران مشروطیت، اظهارکرد: شیخ فضل الله حاظر به برافراشتن پرچم بیگانه بر سر در منزل خود نشد و به این ترتیب درس شهامت و عزت نفس به آیندگان داد.

نمازگزاران تبریزی پس از نماز جمعه امروز، مسیر مصلای امام خمینی(ره) تا میدان ساعت تبریز را راهپیمایی کرده و کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند.

۷۲۳۲/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۹۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.