دشواری های پیش روی رئیس جمهوری ساحل عاج برای برقراری صلح

شنبه ۲۷ خرداد – ۰۳:۵۸:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-مشکلات زیادی در ساحل عاج، مانع تحقق وعده های رئیس جمهوری این کشور در زمینه برقراری صلح تلقی می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، خشونت های مرگبار در جنوب – غربی ساحل عاج، متهم شدن مخالفان به دسیسه چینی از سوی حزب حاکم و تعلیق آشتی ملی، وظیفه برقراری صلح و ثبات را برای دولت الحسن اواتارا دشوارتر کرده است.
به نوشته پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی ژون آفریک، در حملات هشتم ژوئن هفت کلاه آبی و شمار زیادی از ساکنان تای (شهر کوچکی درجنوب غربی) کشته و شمار زیادی نیز از خانه های خود آوارده شده اند. دولت هموراه طرفداران لوران گباگبو رئیس جمهوری سابق را به دست داشتن در ناامنی های اخیر متهم می کند. در حالی که جبهه مردمی اصلی ترین حزب مخالفان ساحل عاج ، طرفداران لوران گباگبو و مزدورانی از کشور بورکینابه را مسئول این جنایات معرفی می کنند. سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرده است که حملات انجام گرفته در جنوب غربی ساحل عاج توسط طرفداران لوران گباگبو و همچنین کودک – سرباز های لیبریایی را به ایجاد درگیری ها متهم کرده است.
این حملات شمار زیادی از ساکنان جنوب غربی ساحل عاج را آوارده کرده است. به رغم تلاش هایی که برای بازگرداندن مردم به خانه ی شان انجام گرفته است ، موج مهاجرات ساکنان جنوب ساحل عاج به سوی مرزها همچنان رو به افزایش است.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۱۵۵۸۴۳۱۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.